Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:46:15 GMT

چالش‌های کرونا برای صنف خشک‌شویی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۷۳۵۴

چالش‌های کرونا برای صنف خشک‌شویی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا ابوالفضل رجب‌زاده اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی متاثر از کرونا و نابسامانی‌های اقتصادی، صنف خشکشویی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افت تیراژ داشته است. این درحالی است که محیط خشکشویی‌ها به دلیل حرارت بالا و استفاده از مواد شوینده، عاری از ویروس کرونا است اما تعطیلی‌ها و شرایط سخت اقتصادی این شغل را از رونق انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: با شیوع کرونا و آغاز سال نو تصمیم گرفتیم خشکشویی‌ها را تا پایان عید نوروز تعطیل کنیم اما با توجه به ادامه فاصله‌گذاری‌های اجتماعی این تعطیلی خود خواسته، اجباری شد. این درحالی بود که به گفته پزشکان، ویروس فقط چند ساعت روی لباس زنده می‌ماند و در شرایطی که لباس، پتو، پرده و سایر وسایلی که برای شست‌وشو به خشکشویی آورده می‌شود، علاوه بر اینکه با مواد شوینده قوی شست‌وشو می‌شوند، حرارت بالای ۸۰ درجه را می‌بینند و چند روزی را هم در واحد صنفی می‌مانند تا تحویل مشتری داده شوند، بنابراین ویروسی در آن باقی نمی‌ماند. اما این تعطیلی‌ها و عدم حمایت از فعالان این حوزه در کنار شرایط سخت اقتصادی که سبب شده اقشار خاصی از خشکشویی استفاده کنند که این موضوع،  ادامه کار را برای همکاران ما سخت کرده است.  

رجب زاده ادامه داد: در حال حاضر وقتی مردم غم نان دارند به فکر خشکشویی نمی‌افتند و فقط برخی افراد مانند پزشکان مشتری ثابت ما هستند. همین پزشکان که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند مدت‌ها قادر به استفاده از خدمات ما نبودند و برخی مجبور شدند از خدمات آنلاین استفاده کنند که بارها شاهد شکایت از خدمات نامطلوب در این زمینه بودیم.

رجب‌زاده با بیان اینکه با ادامه شیوع کرونا مردم تمایل بیشتری به استفاده از خدمات و کسب‌وکارهای نوین داشتند، تصریح کرد: اتحادیه هیچ گونه مسئولیتی نسبت به کسب‌وکارهای اینترنتی در صنف خشکشویی قبول نمی‌کند. زیرا این کسب‌وکارها معلوم نیست شست‌وشو را کجا و با چه موادی انجام می‌دهند و مدارکی داریم که برخی از این واحدها در باغ لباس‌ها را می‌شویند و برخی هم لباس‌های معمولی را با لباس‌های بیمارستانی یکجا تمیز می‌کنند که در این باره نامه‌نگاری‌هایی با دستگاه‌های مختلف انجام شده، اما بی‌نتیجه مانده است. در چنین شرایطی این مردم هستند که متضرر شده‌اند و بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند خدمات مناسبی را دریافت نمی‌کنند و امکان پیگیری شکایت هم ندارند.

وی در پایان گفت: ماه‌ها تلاش کردیم تا خشکشویی‌ها در گروه شغلی نخست قرار بگیرند و باز باشند، این همه تلاش و بیکاری چند ماهه در حالی رخ داده است که تاکنون مرگ و میری بر اثر کرونا یا اخباری در رابطه با ابتلا به بیماری در این صنف نداشته‌ایم.

به گزارش ایرنا،  با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز اجرا شد؛ محدودیت‌هایی که با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال اعمال شد.   

این تصمیم‌های جدید در جلسه روز شنبه، ۲۴ آبانماه در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد.  

بر همین اساس در سطح هشدار قرمز تنها مشاغل خدماتی سطح یک و یک‌سوم کارکنان دولت تعطیل نیستند و بقیه مشاغل تعطیل شد.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی اصناف کرونا ستاد ملی اصناف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است