Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:05:14 GMT

نقشه برداری از کف اقیانوس‌ها با قایق‌های خودران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۷۴۴۵

نقشه برداری از کف اقیانوس‌ها با قایق‌های خودران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، قایق‌های خودران مذکور توسط شرکت سیل درون ساخته شده اند و Surveyor یا نقشه بردار نام دارند.

تجهیزات و ابزار سخت افزاری مورد نیاز برای نقشه برداری از کف دریا بر روی قایق‌های یادشده نصب شده و انتظار می‌رود از این طریق برای اولین بار بتوان از یکی از ناشناخته‌ترین مناطق جهان نقشه‌ای مناسب و جامع تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این قایق‌ها به طول هفت متر در سال ۲۰۱۸ تهیه شد و شرکت سازنده با یک گروه تحقیقاتی در استرالیا برای استفاده از نمونه‌های جدید این قایق‌ها برای نقشه برداری از اقیانوس در حوالی این کشور به توافق رسیده است.

قایق‌های یادشده انرژی مورد نیاز برای حرکت را از طریق باد به دست می‌آورند و البته نور خورشید نیز برق مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی این قایق‌ها مانند سیستم‌های ناوبری، حسگرها و غیره را تأمین می‌کند.

این قایق‌ها می‌توانند تا ۱۲ ماه بدون وقفه در آب باقی بمانند و به طور خودران یا به صورت کنترل از راه دور فعالیت کنند. همچنین از قایق‌های مذکور می‌توان برای تهیه اطلاعات زیست محیطی مانند میزان کربن اقیانوس و نیز بررسی و تحلیل محتویات آب اقیانوس‌ها استفاده کرد.

کد خبر 5126624

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی خودران سازمان نقشه برداری قایق اقیانوس واکسن کرونا شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو واکسن فایزر شبکه اجتماعی همراه اول تحقیقات علمی نوآوری شبکه های اجتماعی موبایل فناوری فضایی قایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد

  پیگیری‌های دولت سیزدهم در دریافت حقابه رودخانه هیرمند سبب ورود آب و آبگیری بخشی از تالاب بین المللی هامون ناشی از بارندگی‌های افغانستان به دشت سیستان شد که این امر باعث جان گرفتن دوباره رگ‌های خشکیده تالاب بین المللی هامون شد و تجربه قایق سواری در کوه خواجه سیستان را برای بسیاری از مردم را محقق ساخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه