Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید اقدامات خصمانه اشغالگران آمریکایی در کانتون الجزیره واقع در شمال شرق این کشور، این اقدامات را به منزله تجاوز آشکار به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین بین‌المللی دانست و خروج فوری و بدون شرط این نیروها را از خاک سوریه خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت به شدت اقدامات خصمانه‌ای را که نیروهای اشغالگر آمریکایی تقریبا هر روز در کانتون الجزیره واقع در شمال شرق این کشور انجام می‌دهند، محکوم کرد و خروج فوری و بدون شرط این نیروها از خاک سوریه را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اعلام کرد: در طول چند سال گذشته اقدامات خصمانه تقریبا هر روزه نیروهای اشغالگر آمریکایی شامل تاراج برنامه‌ریزی‌شده منابع سوریه، محصولات کشاورزی و نفت از منطقه الجزیره این کشورو نیز انتقال تقریبا هر روزه استحکامات نظامی بزرگ، تجهیزات لجستیک، سلاح‌های مختلف، مهمات و خودروهای نظامی از عراق به برخی پایگاه‌های نظامی و غیرقانونی آمریکا در حومه شهرک الیعربیه در استان حسکه از گذرگاه غیرقانونی الولید رصد شدند، تمامی این اقدامات خصمانه هر روزه با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت که همواره بر لزوم رعایت حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید دارند، انجام می‌شوند.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد: این اقدامات و رفتار خصمانه نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی انجام می‌شوند که دولت فریبکار دونالد ترامپ در آمریکا در حال کنار رفتن است؛ دولتی که در راستای بر هم زدن امنیت و ثبات سوریه تلاش کرده، از جنبش‌های جدایی‌طلب حمایت کرده، آنها را با هدف تقسیم سوریه و ممانعت از رسیدن به راه‌حل سیاسی تشویق کرد، به هر نحوی از تروریست‌ها حمایت کرد و جنگ مستمر علیه مناطق استقرار ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در شمال شرق سوریه و دیگر مناطق را سهولت بخشید و به دروغ این اقدامات را مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم سوریه خواند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد: اما واقعیات موجود در سوریه کاملا بر عکس این ادعا را ثابت کردند، این دولت بدون هیچ حد و مرزی به تمامی اشکال از تروریست‌های افراطی در سوریه حمایت کرده، در راستای ایجاد آشوب و مانع تراشی در مسیر هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه در راستای کمک به طرح صهیونیست‌ها و سلطه بر کشورهای منطقه تلاش کرد، اظهارات اخیر مسؤولان دولت ترامپ نیز این نکته را تایید کرد و با شواهد قطعی میزان دروغگویی‌های این دولت و اصل اهداف خصمانه و ویرانگر این دولت از حمله مستمرش به سوریه در طول چند سال گذشته را منعکس کرده و همزمان خصومت جدی آن با مردم سوریه را نشان دادند.  

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند، اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکایی به منزله تعرض آشکار به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نیز نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با سوریه از جمله قطعنامه شماره ۲۲۵۴ هستند. بنابراین سوریه با احترامی که برای قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل قائل است، خواستار توقف این اقدامات خصمانه آمریکا بوده و از جامعه جهانی می‌خواهد این اقدامات آمریکا و استمرار آن در اشغال خاک سوریه و تحمیل طرح‌های اقتصادی ظالمانه و یک جانبه با هدف گرسنگی دادن به مردم سوریه را محکوم کند. همچنین سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد اقدامی در راستای پایان دادن به این استکبار، جنگ و اشغال خاک سوریه در پیش گیرد چرا که ادامه یافتن سیاست‌های آمریکا در مرحله آتی به منزله چالشی برای عزم جامعه جهانی، وقت‌کشی برای کشتار بیشتر و نبود ثبات در سوریه خواهد بود.

وزارت خارجه سوریه در پایان نیز تاکید کرد: مردم و ارتش سوریه که زیباترین حماسه‌های مقاومت و پیروزی‌ها را در برابر تروریسم تکفیری و دستاویزهای طرح آمریکا رقم زدند، بااراده‌ترین و مقاوم‌ترین طرف‌ها برای ساقط کردن توطئه دوباره، پایان دادن به هرگونه حضور آمریکا و بازوها و مزدوران آن در سوریه و توسعه حاکمیت مشروع بر تمام خاک این کشور و حفاظت از حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت مردمی آن هستند و در اینجا بار دیگر خروج فوری و غیر مشروط نیروهای اشغالگر آمریکایی و هم‌پیمانان آن از خاک کشور سوریه را می‌خواهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه دبیرکل سازمان ملل متحد رئیس شورای امنیت حضور آمریکا در سوریه نیروهای اشغالگر آمریکایی وزارت خارجه سوریه اقدامات خصمانه تمامیت ارضی شورای امنیت خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است