Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مستند «نوزده نوزده» جدیدترین مستند سازمان اوج و مرکز سفیرفیلم است که به بررسی اسنادی دیده نشده از قرارداد استعماری ۱۹۱۹ می‌پردازد. 

قرارداد ۱۹۱۹ در سال ۱۲۹۸ شمسی (۱۹۱۹ میلادی) میان دولت‌های وقت انگلیس و ایران پس از ۷ ماه مذاکره پنهانی دولت انگلستان با وثوق‌الدوله و پرداخت ۴۰۰ هزار تومان رشوه بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این قرارداد، تمامی امور کشوری و لشکری ایران، زیر نظر مستشاران انگلیسی و با مجوز آنان صورت می‌گرفت. اثرات این قرارداد استعماری تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت. 

محمدرضا امامقلی تهیه‌کننده مستند «نوزده نوزده» با اشاره به بازخوانی قرارداد سال ۱۹۱۹ میان ایران و انگلستان گفت: این مستند حاصل چندین ماه پژوهش عمیق و واکاوی اسناد داخلی و خارجی است. فیلمنامه این مستند براساس اسناد دست‌اول به‌دست آمده از آرشیوهای ایران و انگلستان نوشته شده و برخی اسناد مورد استفاده در این فیلم برای اولین بار منتشر شده‌اند.»

مستند «نوزده نوزده» به کارگردانی مهدی صلواتچی تولید شده است و پیش از این در بخش حافظه ملی یازدهمین جشنواره فیلم عمار مورد تحسین داوران قرار گرفت. مخاطبان می‌توانند از ۲۹ دی‌ماه این اثر را در سامانه عماریار به صورت آنلاین تماشا کنند. 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 کد خبر 580347 برچسب‌ها تلویزیون - مستند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد