Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:48:15 GMT

ترامپ مرد اما برجام زنده ماند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۰۵۹

ترامپ مرد اما برجام زنده ماند

حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در واکنش به اتمام دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در امریکا گفت: «امروز توپ در زمین امریکا و واشنگتن است که برگردند و به تعهدات عمل کنند. ترامپ مرد و زندگی سیاسی اش تمام شد اما برجام زنده ماند.»

  به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه «امروز روز پایان حکومت نحس کسی است که در تمام چهار سال حکومتش جز ظلم و فساد و مشکلات برای مردم خود و مردم جهان هیچ ثمری نداشت» ادامه داد: «آن آدم سیاست بلد نبود و به فکر برج‌سازی خود بود و به سیاست هم اینگونه نگاه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کسانی که امروز وارد کاخ سفید می‌شوند، در سیاست بوده‌اند و مسائل سیاسی را می‌فهمند. اگر آنها نسبت به تعهدات خود و قطعنامه ۲۲۳۱ امضایی کردند در برابرش ایران هم امضا می‌کند و نه بیشتر. اگر فرمان صادر کردند در ایران هم فرمان صادر می‌شود.» وی اضافه کرد:«حالا نوبت ۵+۱ است که به تعهدات خود عمل کنند و اگر این کار را انجام دهند بدانند ما هم عمل می‌کنیم.» رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه امروز انتظار ما از آنهایی که قدرت را در کاخ سفید به دست می‌گیرند این است که به قانون و تعهدات خود بازگردند، تصریح کرد: «توقع ما این است که در طول این ۴ سال تلاش کنند تمام لکه‌های سیاه ۴ سال قبل را پاک کنند. البته اگر پاک شدنی باشد، چرا که بعضی از این لکه‌ها در تاریخ ماند. آنها باید به قانون، تعهدات، معاهدات بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردند و البته اگر به قانون برگردند پاسخ ما هم مثبت خواهد بود. اگر صادقانه بیایند و صداقت خود را در عمل نشان بدهند طبیعی است که ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.» وی ادامه داد: «ما امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت به میدان بیاید مسائل را حل و فصل کنیم و معتقدیم که خیلی سریع می‌توان مسائل را حل و فصل کرد. اگر آنها به تمام تعهدات خود عمل کنند هر ساعتی که شروع به عمل بکنند ما ساعت بعد عمل می‌کنیم. البته ما برنامه‌های خود را هم پیش خواهیم برد. باید به مردم بگویم که شرایط سه سال پیش تکرار نخواهد شد و آن رنجی که در این سه سال مردم کشیدند تکرار نمی‌شود. آمار هم این واقعیت را به ما می‌گوید امروز قیمت ارز به سمت تعادل می‌رود و قیمت مسکوکات انتظار مردم و سایر آمارها هم همه این واقعیت را نشان می‌دهند.» روحانی با بیان اینکه امریکا فشار حداکثری را انتخاب کرد، تأکید کرد: «توقع ما این بود دوستان هم حمایت حداکثری را از دولت انتخاب می‌کردند؛ بعضی این کار را کردند که خدا خیرشان دهد ولی بعضی‌ها این کار را نکردند و این در تاریخ زندگی‌شان خواهد ماند که روزهایی که ما در میدان جنگ بودیم و در برابر یک آدم کثیف و مستبد ایستادگی می‌کردیم و تنها هم بودیم به‌جای اینکه ما را یاری و کمک کنند زبان دیگری را انتخاب کرده بودند که من نمی‌خواهم راجع به آن زبان توضیح بدهم ولی زبان خوبی نبود.»  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین

پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چارچوب رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۸:۱۵ امروز آغاز و از شبکه سه و سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز پرسپولیس و آلومینیوم اراک

جام حذفی ایران (آلومینیوم اراک - پرسپولیس) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

کد خبر 748082

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و وستهام + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ملوان و سایپا + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تراکتور و ذوب آهن‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین
  • فجر ساعت پخش زنده بازی فجر سپاسی و گل گهرسیرجان‌ + پخش آنلاین