Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:27:37 GMT

۴۵ نفر صیاد غیرمجاز در اندیمشک شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۱۱۳

۴۵ نفر صیاد غیرمجاز در اندیمشک شناسایی شدند

سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۳ پرونده شکار و صید غیرمجاز برای برخورد با متخلفان در شهرستان اندیمشک تشکیل شد که ۶ پرونده مربوط به صید و ۲۷ پرونده نیز مربوط به شکار غیرمجاز است.

وی افزود: در حوزه صید و شکار غیرمجاز نیز ۱۱ پرونده پس از تکمیل و سیر مراحل قضائی، میزان وصول ۱۲ میلیون تومان بود که آثار مخرب این دست اقدام به مراتب بیش از جرایم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با تأکید بر اینکه محیط زیست امانت الهی است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی از بروز اشتباهات در رفتار خویش با طبیعت، پرندگان و به طور خاص محیط زیست پرهیز شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه حراست از محیط زیست، عنوان کرد: ۴۵ نفر صیاد و شکارچی غیرمجاز در اندیمشک شناسایی و برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی معرفی شدند.

عیدی گماری افزود: با همه شکارچیان، صیادان، فرد و یا افرادی که به شکار، صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده اقدام کنند، برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از شهروندان خواست تا در حفظ و حراست محیط زیست یاری‌رسان محیط‌بانان باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 5126858

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اندیمشک شکارچی صید غیرمجاز ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان عکس استانها شهرستان کرج ایام فاطمیه بوشهر شیوع کرونا عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س زلزله محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب