Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:47:25 GMT

۱۳ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۴۴۹

۱۳ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه جمع‌آوری شد

رامین علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان انجام شد.

وی اضافه کرد: ۲۰ واحد دیگر از این مراکز نیز به دلیل تخلف به دادگاه معرفی شده‌ است که به‌زودی مراحل قضایی و قانونی در مورد این تخلفات آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه اظهار کرد: با تشکیل یک تیم نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان نظارت شده و با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد.

علیپور بیان کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد آن به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به احتمال رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برخورد با فروشندگان مرغ زنده در این شهرستان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

متاسفانه بیشتر شهروندان اشنویه از مراکز عرضه مرغ زنده اقدام به خرید می‌کنند که این امر موجب نگرانی مسوولان حوزه بهداشت شده است؛ این شهرستان ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور اشنویه گوشت مرغ بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور اشنویه آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور اشنویه گوشت مرغ بهداشت و سلامت اخبار کنکور مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس میراحمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم احداث میدان عرضه دام زنده، اظهار کرد: با احداث میدان عرضه دام می‌توان بر قیمت‌گذاری دام، تأمین دام دامداری‌ها، تأمین دام کشتارگاه‌ها و ورود و خروج دام به استان جلوگیری کرده و از کشتار غیر بهداشتی دام جلوگیری کرد.

وی افزود: به منظور رصد قیمت، نظارت بر خرید و فروش دام، کنترل ورود و خروج دام در استان و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است که بخش عمده از استعلامات و مکاتبات اداری مرتبط با صدور مجوزهای مربوطه به انجام رسیده و موافقت اصولی طرح مذکور در شرف صدور است.

میراحمدی عنوان کرد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان ۵ هزار و ۵۰۰ رأس در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه نقشه اولیه و سایت پلان اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و استعلامات اخذ گردیده امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ‌زنی میدان عرضه دام مذکور با مشارکت مردم انجام گیرد.

کد خبر 6096763

دیگر خبرها

  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه