Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با بیان اینکه مسئولیت تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه و ایفای نقش محوری در توسعه همکاری‌های منطقه ای به  استان آذربایجان شرقی محول شده است، افزود: این استان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشوراز لحاظ قابلیت‌های صنعتی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در ۹ ماهه امسال میزان صادرات استان به روسیه حدود ۵ میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۶ میلیون دلار بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۱۳ واحد بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازی و صادرات شیرینی و شکلات تولیدی استان به 80 کشور، افزود: در زمینه کشت فراسرزمینی نیز فعالان این استان در کشورهای گرجستان و قرقیزستان فعال بوده و کارهای بسیار خوبی در زمینه کشاورزی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تنگناهایی که در توسعه همکاری‌های ایران و روسیه وجود دارد، گفت: در عین حال که ایران و روسیه هر دو عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند ولی این پیمان خیلی عملیاتی نیست و هنوز مبادلات و مراودات تسهیل نمی‌شود و هزینه‌ها در گمرک‌های ورودی روسیه بالاست که نیاز است با کاهش این هزینه‌ها و تسریع و تسهیل، امکان رقابت برای تجار ایرانی فراهم شود.

پورمحمدی بر لزوم رفع تبعیض در پذیرش گواهی مبدأ صادره از اتاق بازرگانی رشت و تبریز در گمرکات ورودی روسیه و عدم سخت‌گیری بی مورد در خصوص گواهی مبدأ صادره از اتاق بازرگانی تبریز به خصوص در گمرک آستارخان تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تبادل هیأت‌های تجاری میان ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: برای تسریع و تسهیل روابط آماده میزبانی از هیأت‌های تجاری و اقتصادی روسیه در تبریز هستیم و می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی به صورت مجازی و یا حضوری برپا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لغو روادید و روان‌سازی تسهیل و تسریع صدور ویزای تجازی بویژه برای فعالان اقتصادی و تجار تاکید کرد و گفت: ضروری است مشکلات حمل‌ونقل کالا از طریق آبی، جاده‌ای، ریلی و هوایی حل شود.
 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه صادرات آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز حمل و نقل ریلی هوایی جاده ای صدور ویزا هیات های تجاری نمایشگاه مجازی اوراسیا رشت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!