Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در نشست با مسئولین کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در استان بوشهر فعالیت دارند که نقش مهمی در کمک‌رسانی به مردم داشته‌اند.

وی با تقدیر از تلاش‌های گروه‌های جهادی در جریان سیل اخیر در منطقه دشتستان، دیلم و گناوه و مسئله بیماری کرونا بیان کرد: در بحران‌های مختلف شاهد حضور و نقش‌آفرینی مؤثر گروه‌های جهادی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات راهبردی کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات، ایجاد بانک اطلاعات در عرصه‌های آسیب و تهدید آمایشی زیست محیطی برای پیشگیری از حوادث ناگوار است.

وی پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را بسیار مهم دانست و افزود: در این زمینه اولین کاری که لازم است گروه‌های جهادی انجام دهند، آسیب‌های طبیعی در استان را شناسایی و نقشه آمایشی پیشگیری از حوادث طبیعی و تقلیل آسیب‌ها را طراحی کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر استان بوشهر ۲۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده تاکید کرد: تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است که اگر یک پنجم از این هزینه برای پیشگیری هزینه می‌شد این همه آسیب و خسارت وارد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی همواره باید در حالت آماده باش خدمت به محرومان باشند به ویژه در مواقع بحران‌ها، افزود: مصوبه دیگر این جلسه این است که گروه‌های جهادی همواره در سطح استان بوشهر آماده جهت خدمت مستمر به محرومان و مستضعفان باشند و کارگروه‌های قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر موظف شدند که در عرصه پیشگیری مثل آزاد سازی مسیل‌ها، کار جهادی انجام دهند.

 تشکیل گروه‌های جهادی بانوان

امام جمعه بوشهر ایجاد بانک اطلاعات جامع آماری در عرصه خدمت رسانی را یک ضرورت بنیادین عنوان کرد و افزود: لازم است که کارگروه‌های جهادی دارای یک بانک اطلاعات جامع آماری باشند و تمامی موارد نیاز در سطح استان شناسایی و ثبت و ضبط شود.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: همچنین گروه‌های جهادی نیز دارای کارگروه‌های تخصصی و دارای تقسیم‌های مختلف تخصصی مانند فرهنگی، عمرانی، خدماتی و … باشند.

وی با اشاره به گروه‌های جهادی بانوان افزود: دیگر مصوبه این جلسه این است که هر چه زودتر کارگروه بانوان در قرارگاه جهادی و مواسات استان بوشهر متشکل از دانشجویان و حوزویان تشکیل و فعال سازی شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه لازم است منابع تأمین اعتبارات و مراکز پشتیبانی شناسایی و ساختار سازی شود، تصریح نمود: لازم است منابع تأمین اعتبارات در رابطه با حوادث و مسائل غیر مترقبه چه در فضای استان و چه فرا استان شناسایی شود، ارتباط برقرار و تأمین اعتبارات شود و در یک مجرای صحیح قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز رزمایش توزیع اقلام معیشتی سیل اخیر دشتستان، گناوه و دیلم از فردا، اظهار داشت: از فردا پنجشنبه دوم بهمن ماه، کالاهایی که به ویژه از ناحیه بنیاد مستضعفان تأمین شده، اعطای آنها به مردم آن مناطق آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: این کار بزرگی بود که در استان صورت گرفت که لازم است به نحو شایسته و بسیار با احترام نسبت به مردم انجام گیرد.

کد خبر 5126999

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر قرارگاه جهادی بوشهر سیل ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان عکس استانها شهرستان کرج ایام فاطمیه شیوع کرونا بوشهر عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س زلزله قرارگاه جهادی و مواسات گروه های جهادی استان بوشهر سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان