Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: نمایشگاه صنعت نفت و گاز به‌عنوان رویدادی بین‌المللی، ریشه‌ای غنی دارد و از نظر گستردگی و حضور انبوه تولیدکنندگان، بهره‌برداران و علاقه‌مندان در ایران و کشورهای فعال در حوزه نفت و تجهیزات نفت و گاز، رویدادی شناخته‌شده و مهم است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد عسگری با اشاره به اهمیت برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، گفت: شرکت ملی گاز ایران سال‌هاست که همسو با رونق تولید فعالیت کرده و با حمایت از صنایع داخلی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود، گام‌های اساسی و مهمی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نمایشگاه بیست‌وپنجم با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» و با هدف معرفی دستاوردهای صنعت نفت و برنامه‌های آینده برگزار می‌شود.
سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه آیین رسمی آغاز به کار بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح روز جمعه (سوم بهمن‌ماه) با حضور وزیر نفت، فعالان بخش خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان و فعالان صنعت نفت برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و پروتکل‌های سختگیرانه‌ای نیز برای حفظ سلامتی مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
عسگری با بیان اینکه غرفه شرکت ملی گاز ایران در سالن 38 فعالیت‌های این شرکت را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، اظهار کرد: نمایشگاه امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، کمی متفاوت‌تر از سال‌های پیش برگزار می‌شود، هرچند پروژه‌های گازی در این مدت با تلاش و توان داخلی به‌کار خود ادامه داده و کار گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور بر زمین نمانده است.
وی همچنین با بیان اینکه این شرکت از سال‌ها پیش با بحث داخلی‌سازی، جهش تولید را در برنامه داشته و در بخش‌های مختلف برای نیازهای خود به صنایع داخلی متکی است، تصریح کرد: می‌توان گفت تا حدودی همه تجهیزات مورد نیاز این صنعت، به‌ویژه در بخش گازرسانی در داخل کشور ساخته می‌شود و این شرکت در حوزه ساخت داخل در طول سال‌های گذشته، به‌عنوان یکی از ایرانی‌ترین و بومی‌ترین بخش‌های صنعت نفت و گاز فعالیت کرده و به تولیدکنندگان داخلی اعتماد و اتکا داشته است.
بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سوم تا ششم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران برگزار می شود بین المللی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی