Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در مراسمی که امروز ظهر (چهارشنبه) به وقت واشنگتن در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار شد، جو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل رئیس دیوان عالی آمریکا "جان رابرتس" ادا کرد.

به گزارش دیلی میل، کامالا هریس نیز مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین‌تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ترتیب، اول هریس سوگند یاد کرد.

متن سوگند رییس جمهوری آمریکا به این شرح است: "من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم."

بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی گفت: امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما ارج می‌نهیم پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.

چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا افزود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده‌ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما متشکرم.

بایدن تاکید کرد: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون‌های شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می‌زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم، مثل بیماری، نفرت و ... که این امر با وحدت ممکن است.

مراسم سوگند بایدن در حالی برگزار شد که مراسم امسال با دورهای قبلی بسیار متفاوت بود که این تفاوت هم از ویروس کرونا و هم از تهدید حامیان افراطی ترامپ ناشی شد و مراسم با تدابیر شدید امنیتی و تقریبا بدون حضور مردم اما با حضور ۲۵ هزار نیروی امنیتی برگزار شد.

در مراسم تحلیف تعدادی از شخصیت‌های سرشناس سیاسی آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین، میشل اوباما، بانوی اول پیشین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، جورج بوش و همسرش، مایک پنس، معاون ترامپ، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا، چاک شومر، رهبر دموکراتها در سنا و بسیاری از سناتور و نمانیدگان مجلس حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جو بایدن آمریکا کامالا هریس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند