Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در مورد دیدار خود با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران، اظهار داشت: در این دیدار، موضوع لزوم تسریع در پیگیری ثبت جهانی شدن فیروزآباد به عنوان شهر دستبافته‌های عشایری مطرح که در این زمینه دستورات لازم از سوی وزیر میراث فرهنگی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار فارس افزود: همچنین در این دیدار، موضوع تکمیل طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این طرح تا دهه فجر ۹۹ قابل بهره‌برداری شود.

رحیمی ادامه داد: احداث موزه منطقه‌ای فارس نیز از دیگر مباحثی بود که در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مطرح و قرار شد پیگیری‌های لازم برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای ساخت این موزه در این استان از سوی وزارت میراث فرهنگی انجام شود.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه ایجاد فضای شهری مناسب برای اتصال حرمین مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز امری بسیار حائز اهمیت است از این رو در این دیدار، قرار شد وزیر میراث فرهنگی در زمینه تهیه طرح برای تحقق این امر مهم، مساعدت لازم را انجام دهد تا مسیر دسترسی آسان بین این ۲ مکان مقدس ایجاد شود.

به گفته استاندار فارس، ثبت جهانی محور زندیه و همچنین اختصاص کُد و ردیف اعتباری به محور ساسانی از دیگر موضوع‌های مورد مذاکره در این دیدار بود.

سفر وزیر میراث فرهنگی در بهمن ماه به شیراز

رحیمی همچنین بیان داشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف نشست با فعالان حوزه گردشگری و بررسی چگونگی تقویت صنعت گردشگری و ارزیابی زیان‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به حوزه گردشگری از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اماکن بوم گردی استان فارس وارد شده است، بهمن ماه ۹۹ به این استان سفر خواهد کرد. 

استاندار فارس گفت: بر اساس قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پرداخت تسهیلات به مجموعه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری همچنان ادامه دارد.

قول مساعد مدیرعامل ایدرو برای تکمیل چند طرح صنعتی در فارس 

رحیمی، در مورد دیدار خود با محسن صالحی مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در تهران نیز اظهار داشت: موضوع ساخت کاخانه تولید لاستیک خودروهای سنگین، تولید لامپ‌های کم مصرف (LED) صنعتی و ضد انفجار بزرگ مقیاس، راه‌اندازی کارخانه تولید نخ از پنبه در شهرستان داراب و نیز فعال کردن چند طرح در شهرک صنعتی شهرستان فراشبند از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح شد و مدیرعامل این سازمان برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها قول همکاری و مساعدت داد.   

برگزاری مناقصه کارخانه تولید کاغذ سبز خرامه قبل از پایان سال ۹۹

استاندار فارس ادامه داد: در دیدار با مدیرعامل سازمان ایدرو نیز موضوع کارخانه تولید کاغذ سبز در خرامه که قرار است پس از تکمیل با ظرفیت هشت هزا تن به تولید کاغذ از کربنات کلسیم یا سنگ بپردازد نیز مطرح و قرار شد با کمک این سازمان تا قبل از پایان سال ۹۹ اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکاران و شریک انجام شود.

رحیمی همچنین بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهرم و امکان جذب سرمایه گذار در این مجموعه از دیگر موضوع‌های مطرح شده در دیدار با مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بود.

برچسب‌ها صنایع دستی علی ‌اصغر مونسان شیراز میراث فرهنگی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فیروزآباد فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی علی اصغر مونسان شیراز صنایع دستی علی اصغر مونسان شیراز میراث فرهنگی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فیروزآباد فارس اخبار کنکور گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه