Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: قنات ملک-زادگاه شهید سلیمانی- حتماً یک روستای نمونه گردشگری مذهبی بین المللی خواهد شد و باید هرچه سریع تر طرح آن ریخته شود تا در شأن زادگاه شهید و مزار والدین ایشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه شب(اول بهمن) در دیدار جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس با وی با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله از لشکرهای شناخته شده برای ایران است؛ بر ضرورت و اهمیت انتقال مناسب ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان در همین رابطه افزود: اگر ارزش های ایثارگری خوب منتقل شود، همان جوانانی که به فرمایش شهید سلیمانی تفاوت های ظاهری با دیگران دارند و حتی ارتباط آنان با اسلام و نظام جمهوری اسلامی ضعیف است، همان ها در مقابل شهدا و ایثارگران تکریم کرده و تاریخ ما برای آینده پرافتخارتر نمود می کند.

 

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی کاری که با شهادت کرد کمتر از کاری نیست که در جهاد و جنگ در لشکر۴۱ ثارالله و جبهه مقاومت کرد؛ او فرمانده دلی کل منطقه خاورمیانه بود و ما با سال ها تلاش نمی توانیم چنین کنیم و امروز اگر کسی خود را نسبت به جمهوری اسلامی غریبه بداند عیب از تبلیغ ما است.

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه به تعبیر جامع مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی یک مکتب است؛ خاطرنشان کرد: مکتب؛ تربیت اجتماعی به نسل می دهد و خط و مشی تولید می کند و باید اینها را حفظ کرد؛ البته در استان کرمان برای مکتب خیلی خوب کار می کنند و از برکت خون شهید سلیمانی است که اتفاقاً افرادی مکتب را تبیین می کنند که همان گفته های حاج قاسم را پیگیری می کنند و این برای آینده و کرمان خوب است.

 

 

وی در این زمینه به طور مشخص از سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان و حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان نام برد و با اشاره به اجرای موفق برنامه های هفته مقاومت افزود: مراسم خوبی برگزار شد و خیلی از شخصیت های داخلی و خارجی برای سالگرد شهید سلیمانی به کرمان آمدند و الحمدلله که نوک ناخن کسی هم آسیب ندید.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در تاریخ ثبت می شود ابرقدرت اول دنیا کل سیستم اطلاعاتی امنیتی خود را علیه یک آدم شریف و محبوب دل آزادگان دنیا به کار برد؛ ادامه داد: با برگزاری سالگرد شهید سلیمانی، پایه ای شکل گرفت که آن را ادامه می دهیم زیرا کرمان با یکسال پیش خیلی متفاوت و اکنون محل توجه است و  برنامه های گلزار شهدا و بیت الزهرا و... در دنیا تحلیل می شود.

 

 

وی با بیان اینکه قنات ملک-زادگاه شهید سلیمانی- حتماً یک روستای نمونه گردشگری مذهبی بین المللی خواهد شد و باید هرچه سریع تر طرح آن ریخته شود تا در شأن زادگاه شهید و مزار والدین ایشان باشد؛ گفت: بعد از کرونا، گردشگران خارجی هم به قنات ملک خواهند رفت و به طور کلی مزار، استان و روستای شهید سلیمانی محل نظر است و ما این روستا را به زودی می سازیم.

 

 

زینی وند بر ایجاد کارگروه ویژه ساماندهی گلزار شهدای کرمان تأکید کرد و افزود: اینجا یک مکان گردشگری مذهبی جهانی است و یک گلزار معمولی نیست؛ پس اسکان موقت و... باید در طرح جامع دیده شود و خود شهید سلیمانی آنقدر برکت دارد که نگرانی مالی در این زمینه ها وجود ندارد.

 

 

وی با افزودن این مطلب که مناطق حاشیه شهر هم با همکاری گروه های جهادی در حال ساماندهی است؛ اظهار کرد: توفیقی است که بنده هم نقشی هرچند کوچک در برنامه های شهید سلیمانی داشته باشم.

 

 

 

استاندار کرمان در پایان خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس استان با بیان اینکه در بحث اشتغال{فرزندان} ذی حق هستید؛ ادامه داد: من استاندار جمهوری اسلامی هستم و هیج رانت و باندی دنبال من نیامده که مرا استاندار کند و وابسته به کسی نیستم و هر کس در چهارچوب نظام و رهبری کار کند مخلص او هم هستم.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس شهید سلیمانی روستای قنات ملک استاندار کرمان استاندار کرمان گردشگری مذهبی شهید سلیمانی زادگاه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان