Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@17:21:59 GMT

چگونه پوکی استخوان نگیریم؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۰۷۰

این جراح ارتوپد و فوق تخصص هیپ و لگن خاطرنشان کرد: با استفاده از سنجش تراکم استخوان می توان سفتی و سختی و درجه محکم بودن استخوان های بدن را تعیین کرد.

دکتر رضا زندی گفت: با چند راهکار ساده می توان از پیشرفت پوکی استخوان جلوگیری کرد که از مهمترین روش های پیشگیری و توقف این بیماری می توان به تغذیه مناسب، استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D، ورزش، پیاده روی تند و آهسته، استفاده از مکمل های ویتامین D و کلسیم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوق تخصص هیپ و لگن بیمارستان طالقانی، پوکی استخوان را عارضه ای برشمرد که استخوان ها اصطلاحا متخلخل می شوند و توضیح داد: ساختار میکروسکوپی استخوان ها به صورت لانه زنبوری است اما در فردی که دچار استئوپورز یا پوکی استخوان شده این منافذ بسیار بزرگتر از استخوان سالم است. در این حالت استخوان ها به تدریج جرم و چگالی خود را از دست داده و بسیار حساس و شکننده می شوند.
به  گفته وی با توجه به اینکه پوکی استخوان هیچ علامت اولیه ای ندارد و زمانی تشخیص داده می شود که یکی از استخوان ها (معمولا استخوان لگن یا مچ) دچار شکستگی شوند، از آن به عنوان بیماری خاموش نام برده می شود.
رییس بیمارستان طالقانی گفت: استخوان یک بافت زنده است که تا پایان عمر در حال گردش در چرخه برداشت و ساخت بافت است. وقتی این چرخه بیشتر به نفع برداشت بافتی باشد، منجر به بروز پوکی استخوان می شود.
زندی با اشاره به وجود دو نوع سلول به نام های خورنده و سازنده استخوان یادآور شد: وقتی سلول های خورنده استخوان فعال باشند، به اصطلاح شاهد بروز پوکی استخوان هستیم.

ایرنا

برچسب ها: رضا زندی ، جلوگیری از پوکی استخوان ، بیمارستان طالقانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LyX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رضا زندی جلوگیری از پوکی استخوان بیمارستان طالقانی پوکی استخوان استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز جمعه ٧ اردیبهشت ماه با یکی از نمایش‌های عروسکی پرمخاطب خود در سال جاری به نام «استخوان ماهی جادویی» مهمان مردم رفسنجان است.

این نمایش عروسکی امروز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ در پارک مادر واقع در بلوار طالقانی برای مردم شهر رفسنجان اجرا خواهد داشت.

کد خبر 6089001

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز