Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز از عقد قرارداد برای خرید جنگنده‌های «اف-35» و پهپادهای رزمی با آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس؛ به نوشته خبرگزاری «رویترز» منابع مطلع در این زمینه گفتند که امارات متحده عربی قرارداد خرید 50 فروند جنگنده اف-35 و 18 فروند پهپاد رزمی با آمریکا منعقد کرده است. این توافق در آخرین روزهای کاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با امارات منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع پهپادهای رزمی ارسالی به امارات نیز «ام کیو- 9 » اعلام شده است.

«کلارک کوپر» دستیار سابق امور نظامی و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکاپیشتر گفته بود که دونالد ترامپ پیش از آنکه کاخ سفید را ترک کند قرارداد فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات را امضا خواهد کرد.

وی گفت: «در خصوص امضای توافق با امارات توسط ترامپ تا پیش از 20 ژانویه (1 بهمن) همه چیز در این مسیر قرار دارد.»

کوپر پیشتر گفته بود که انتظار نمی‌رود که رسیدن «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا به قدرت تاثیری بر این قرارداد که 23 میلیارد دلار ارزش دارد، بگذارد. طرح فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات درست پس از آن مطرح شد که ابوظبی روابط خود را با وساطت دونالد ترامپ به طور کامل با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، ابوظبی پیشنهاد داده که خلبانان رژیم صهیونیستی طی مدت زمانی مشخص، بر هدایت جنگنده‌های آمریکایی برای امارات، نظارت کنند، مشروط به اینکه این خلبانان بعد از آن، همتایان اماراتی خود را آموزش دهند. منابع مذکور تصریح کردند، امارات همچنین پیشنهاد کرده است که پس از آموزش خلبانهای اماراتی، خلبانان اسرائیلی بر برنامه استفاده از این جنگنده‌ها نظارت داشته باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DML

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 849452 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد