Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: این فراکسیون به‌دور از شعارزدگی و تأثیر فضاسازی‌ها، به دنبال کاهش مشکلات حوزه زنان و اقداماتی برای رشد و تعالی این قشر از جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قلاحی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز(چهارشنبه، اول بهمن ماه) در خبرگزاری تسنیم با موضوع تشریح عملکرد 6 ماهه فراکسیون زنان مجلس، برگزار شد، گفت: در جلسات نخست این فراکسیون نقشه راهی ترسیم شد تا استراتژی تأثیرگذاری زنان با تدوین طرح ها و لوایح مربوط، پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این فراکسیون در نظر داشت از فعل و انفعالات هزینه بردار برای جامعه زنان جلوگیری کند، اظهار داشت: تمام تلاش خود را کردیم تا از شعارزدگی دوری کنیم و تحت تأثیر فضاسازی ها قرار نگیریم تا در نهایت اقدامات قابل توجهی برای حوزه زنان صورت گیرد.

تلاش فراکسیون زنان برای افزایش اعتبار نهادهای مسئول زنان سرپرست خانوار

وی در ادامه دعوت از وزرا و مسئولان دستگاه های مربوطه به نشست های فراکسیون زنان را یکی از اقدامات این فراکسیون عنوان و اذعان کرد: در این جلسات مشکلات و مسائل حوزه زنان بررسی شد همچنین این فراکسیون بر ساماندهی وضعیت حدود 3 و نیم میلیون نفر زنان سرپرست خانوار تأکید کرد که از مهم ترین این اقدامات کمک بودجه ای به نهادهایی است که در این زمینه مسئولیت دارند.

فلاحی در ادامه با انتقاد از تصمیم گیری های متناقص در دستگاه ها درباره زنان عنوان کرد: برای حل این مشکل قرار است هسته ای تشکیل دهیم تا بر اساس آن کارگروهی جهت تصمیم گیری های مشترک ایجاد شود تا مشکلات حوزه زنان بیش از این افزایش پیدا نکند که در این راستا نیز در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی مطرح شده است.

مسأله ورزش زنان با گفتار درمانی حل نمی‌شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به برگزاری جلساتی با رئیس مجلس و هیأت رئیسه بیان داشت: مقرر شد هر موضوعی حول محور زنان از سوی نمایندگان در صحن مطرح می شود، از قبل با فراکسیون زنان در جریان گذاشته شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کمیسیون ویژه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده عنوان کرد: معتقدیم وزارت ورزش و جوانان باید به حوزه ازدواج جوانان نیز رسیدگی کند و در کنار آن به ورزش بانوان بیش از پیش اهمیت دهد و توجه ویژه ای برای تأمین اعتبار فعالیت های ورزشی زنان داشته باشد.

فلاحی که در سمت نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز فعالیت می کند در ادامه با بیان اینکه توجه خاصی به حوزه ورزش جوانان و زنان نشده است، خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی ها، اختصاص ساعات مرده در شهرستان ها به ورزش زنان است لذا معتقدیم نباید نگاه جنسیتی به ورزش داشت بلکه نگاه باید مبتنی بر سلامت و عدالت باشد و در این زمینه صرفا گفتار درمانی جواب نمی دهد.

حساسیت فراکسیون زنان درباره موضوع مهریه

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم این فراکسیون را یکی از تأثیرگذارترین فراکسیون‌های مجلس یازدهم دانست و افزود: در زمان بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صمت، از وی برای ارائه برنامه های خود دعوت کردیم تا در جلسه فراکسیون حاضر شود لذا اعضای فراکسیون زنان به دنبال انتخاب افراد متخصص و کارشناس در پست های وزارت بوده و نسبت به این موضوع حساسیت دارند.

وی همچنین با اشاره به جلساتی که درباره موضوع مهریه در فراکسیون زنان برگزار شد، عنوان کرد: انتقاداتی در موضوع تقسیط مهریه، تورم و سایر مسائل مرتبط با آن وجود داشت که سعی داریم به گونه ای مدیریت شود که زنان از طریق مهریه که ابزار شرعی دفاع از حقوق آنها محسوب می شود، آسیب نبینند.

3.5 میلیون زوج نابارور نیازمند رسیدگی جهت درمان هستند

فلاحی همچنین درباره لایحه خشونت علیه زنان گفت: دولت گفته این لایحه به مجلس ارسال شده اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

این نماینده مردم از استان ایلام در ادامه با اشاره به بازدید اعضای فراکسیون زنان از اقشار و صنوف مختلف زنان عنوان کرد: بازدیدهایی از زندان‌ها و پژوهشکده ها که درباره حوزه زنان اقداماتی دارند، داشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدی از پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی ابراز داشت: حدود 3 و نیم میلیون زوج نابارور در کشور داریم که از مسائل اساسی محسوب می شود و این در حالی است که بودجه جهاد دانشگاهی سالانه تنها 27 درصد افزایش دارد در حالی که افزایش بودجه دانشگاه های علوم پزشکی 110 درصد است که باید به بودجه جهاد دانشگاهی نیز که در این حوزه تحقیق و بررسی می کند توجه شود تا به با پر کردن خلاءها به هدف اصلی یعنی افزایش جمعیت نیز دست پیدا کنیم.

ظلم دشمن به خانواده شهدا و ایثارگران نباید در داخل تکرار شود

فلاحی همچنین به بازدید اعضای این فراکسیون از همسران و مادران شهدا و ایثارگران و همچنین دیدار اخیر با خانواده شهید فخری زاده اشاره و بیان کرد: فرزندان این خانواده ها به دلیل فقدان پدر مسائلی دارند و زنان نیز به خاطر پذیرفتن مسئولیت کامل زندگی دچار مشکلاتی شده اند لذا در شرایطی که دشمن به آنها ظلم کرده و عضوی از خانواده آنها را گرفته است، نباید اجازه دهیم اجحاف دیگری در حق آنها صورت گیرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: فراکسیون زنان از ریاست مجلس درخواست کرد طرح های فاقد اولویت را از دستور کار خارج کند و به طرح ها و لوایحی بپردازد که مربوط به مسائل اساسی مردم به خصوص معیشت آنها است همچنین از وی خواسته ایم تا تنقیح قوانین و نظارت را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند.

وی لجام گسیختگی بازار را ناشی از عدم نظارت دانست و یادآور شد: در حوزه  نظارت نباید با رودربایستی و یا به فروش رساندن نظارت ها اقدام کرد بلکه باید به مهم ترین مسائل مردم به خصوص در حوزه معیشتی با دقت ناظر بود و رسیدگی کرد.

حضور زنان نماینده مجلس در دیدارهای دیپلماتیک و پارلمانی حاوی پیام صلح برای دنیاست

فلاحی همچنین با اشاره به اهمیت حضور زنان نماینده مجلس در دیدارهای دیپلماتیک و پارلمانی به خصوص در دیدارهای رئیس مجلس، گفت: حضور زنان در این جلسات حاوی پیام صلح و ثبات برای دنیاست همچنین زنان این امکان را دارند که حوزه روابط بین پارلمانی را تقویت کنند.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در همین راستا وبیناری با نمایندگان خانم افغانستان داشته ایم و طی آن بر اقدامات مشترک مبتنی بر توسعه دو کشور تأکید کردیم همچنین زنان نماینده در تمامی گروه های دوستی پارلمانی حضور دارند و فعالیت می کنند.

به گزارش خانه ملت، وی در ادامه اذعان کرد که مجلس به بیمه زنان خانه دار ورود پیدا کرده و این موضوع بعد از طی مراحل قانونی در مجلس، در صحن بررسی خواهد شد.

برنامه فراکسیون زنان مجلس برای هفته زن

فلاحی همچنین با اشاره به برنامه فراکسیون زنان در هفته زن که تأکید بر برگزاری برنامه های فاخر دارد، عنوان کرد: از رئیس مجلس خواسته ایم تا در هفته زن چند دقیقه ای را به یکی از بانوان نماینده اختصاص دهد تا در صحن علنی نطقی خارج از دستور داشته باشد.

سخنگوی فراکسیون زنان ادامه داد: همچنین قرار است از زنان موفق در حوزه های مختلف دعوت به عمل آید تا ضمن معرفی آنها، تقدیر و قدردانی صورت گیرد تا به عنوان پیشانی زنان توانا و نخبه شناخته شوند و فضای خارجی که علیه زنان ایرانی شکل گرفته است، شکسته شود.

بازدید از اردوی المپیک بانوان ورزشکار و بازدید از بانوان زندانی در دستور کار فراکسیون زنان در هفته زن

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده از اردوی المپیک بانوان ورزشکار کشورمان بازدیدی داشته باشیم تا از نزدیک با مسائل آنها آشنا شویم و در کنار آن بازدید از زنان زندانی که سهوا یا عمدا دچار آسیب هایی شده اند که اکنون از حضور در جامعه محروم شده اند را خواهیم داشت چرا که آنها نیز نیاز به حمایت دارند.

فلاحی همچنین از تلاش برای تشکیل هسته های سلامت در حوزه زنان خبر داد و گفت قرار است نشست خبری در هفته زن با حضور رئیس فراکسیون زنان و رسانه های مختلف در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

فراخوان فراکسیون زنان مجلس به نخبگان برای دریافت نظرات کارشناسی در حوزه زن و خانواده

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بازدید از بنگاه های اقتصادی که توسط بانوان مدیریت می شود نیز در دستور کار است چرا که وقتی یک زن کارآفرینی می کند قابل تقدی بوده و باید با اشاعه این فرهنگ، رویکرد پشت میز نشینی که در جوانان ایجاد شده است را تغییر دهیم و به سمت توسعه یافتگی پیش برویم.

وی افزود: در حال حاضر نیز چند طرح در حوزه های مختلف بانوان در فراکسیون زنان در دست بررسی است که بعد از به نتیجه رسیدن، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فراکسیون برای تقویت عملکرد خود فراخوانی برای دعوت از نخبگان جهت دریافت کمک های فکری آنها ارائه خواهد کرد تا از تمامی نظرات در حوزه زنان و خانواده استفاده شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس سخنگوی فراکسیون زنان مجلس همچنین با اشاره فراکسیون زنان نماینده مردم مجلس یازدهم هفته زن دستور کار حوزه زنان حوزه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، روزنامه صبح نو نوشت: پس از ماه‌ها کنشگری چهره‌های سیاسی جریانات مختلف، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه برگزار شد و البته این انتهای مسیر حواشی و صف‌آرایی‌های سیاسی برای ورود به مجلس دوازدهم نبود و پس از انتخابات نیروهای سیاسی پیروز و مغلوب با طرح مطالبی، شرایطی را فراهم کردند که فضای جامعه ملتهب شد.

صف‌آرایی‌هایی که از ماه‌ها قبل از انتخابات با روش‌هایی متفاوت در جریانات سیاسی آغاز شد و با گذشت زمان آرایش نیروها شاهد تغییرات و شکل‌گیری مجدد بود و شیب این تغییر و تحولات در ماه‌های منتهی به انتخابات تندتر شد. نکته مهم‌تر آنکه در انتخابات اخیر، استراتژی و راهبرد سنتی جبهه‌های سیاسی دستخوش تغییر اساسی شد و همین موضوع سبب شد حاشیه‌ها در جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بیش از دوره‌های پیشین دنبال شود. راهبردی که راست سنتی و چپ‌های عمل‌گرا را مجبور به به‌روزرسانی‌های شب انتخاباتی کرد.

فراکسیون‌های احتمالی

شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند که احتمالا فراکسیون‌های عمده مجلس آینده با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد. نخست فراکسیون افراد نزدیک به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس فعلی است که با عنوان گزینه‌های اختصاصی شانا به مجلس راه‌ یافته‌اند. این فراکسیون به احتمال زیاد رویکردی مشابه «فراکسیون انقلاب اسلامی» در مجلس فعلی در پیش خواهد گرفت. جریان دیگری که احتمالا فراکسیون اختصاصی خود را خواهد داشت، افرادی هستند که ذیل فهرست شریان و اُمنا به مجلس رفتند، حمید رسایی ثابتی در صورت تشکیل این فراکسیون، صحنه‌گردان آن خواهند بود که در صورت بروز این سناریو می‌توان پیش‌بینی تکرار برخی از خصوصیت‌های مجلس هشتم را داشت.

در میان منتخبان مجلس دوازدهم هم‌چنین افرادی حضور دارند که نام آن‌ها در هیچ‌یک از فهرست‌های مطرح انتخاباتی قید نشده بود و به عبارتی با تابلوی «مستقل» به مجلس آمده‌اند. حالا باید دید کنشگری خود را در مجلس آینده چگونه طرح‌ریزی خواهند کرد؛ آیا در نهایت به یکی از فراکسیون‌های مذکور می‌پیوندند، یا مجموعه‌ای تحت عنوان فراکسیون مستقلین شکل خواهند داد؟ در مجلس یازدهم فراکسیون مستقلین با حضور غلامرضا نوری قزلجه تشکیل شده بود؛ اما وی در این دوره به‌عنوان گزینه حزب اعتدال و توسعه راهی بهارستان شده است، ازاین‌رو چند و چون تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم به اما و اگرها بستگی دارد. گرچه محوریت مسعود پزشکیان و حضور افرادی چون سید فرید موسوی در این فراکسیون مسلّم است.

البته برخی از چهره‌های راه‌یافته به بهارستان بعضی از رقابت‌های انتخاباتی خود را به‌عنوان سوغاتی به درون مجلس کشانده‌اند و تخریبگری چهره‌ها و اظهارات تند این افراد نیز سبب بروز حاشیه‌ها و جنجال‌هایی حول محور پارلمان دوازدهم شده است. جنجال‌هایی که منجر به تذکر رهبر معظم انقلاب هم شد و از این جنجال‌ها به‌عنوان تلخ‌کننده کام مردم نام برده شد. بااین‌حال باز هم باید منتظر اردیبهشت ۱۴۰۳ و تغییر و تحولات در دور دوم انتخابات مجلس ماند تا بتوان آرایش دقیق‌تری از نیروهای سیاسی در مجلس دوازدهم را مترصد شد.

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم «سه فراکسیون سیاسی» خواهد داشت
  • فراکسیون ویژه روستاها در مجلس دوازدهم باید تشکیل شود
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم
  • خودکفایی ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد
  • برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی در بهزیستی شاهین دژ
  • تشکیل «فراکسیون شرق کشور» در مجلس؛ راهکار حل مشکلات استان‌های شرقی
  • برکت سفره زنان سرپرست خانوار
  • توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار مازندران
  • داستان کارواشی که هیاتی‌ها برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کردند!
  • بابایی: وظیفه مسئولان با حضور مردم در انتخابات سنگین‌تر شده است