Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:58:12 GMT

فوت مشکوک اسیر فلسطینی بعد از دریافت واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۳۶۹

فوت مشکوک اسیر فلسطینی بعد از دریافت واکسن کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت امور اسرا و آزادگان و کانون «اسیر فلسطینی» از فوت یکی از اسرای فلسطینی بعد از دریافت واکسن کرونا خبر داد.

این هیأت چهارشنبه  گزارش داد که «ماهر ذیب سعسع»، اسیر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی یک روز بعد از دریافت واکسن کرونا فوت کرده است.

سعسع از اهالی «قلقیلیه» کرانه باختری بوده و از سال ۲۰۰۶ در زندان «ریمونیم» رژیم صهیونیستی بوده و به ۲۵ سال زندان محکوم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت فلسطینی مذکور با صدور بیانیه‌ای درباره فوت این اسیر فلسطینی گفت که جزئیات واضحی تا به‌ الآن درباره فوت ذیب سعسع وجود ندارد ولی این مسئله تا رسیدن به واقعیت، آن را پیگیری خواهد کرد.

این هیأت با بیان اینکه اسیر فلسطینی نام‌برده شده از بیماری و مشکلات بهداشتی رنج می‌برد، مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول کامل فوت این اسیر و وضعیت همه زندانیان دربند این رژیم دانست.

طی ماه‌های گذشته بر اثر اهمال صهیونیست‌ها، زندانیان فلسطینی به کرونا مبتلا شده و شمار آن‌ها به بیش از ۲۳۰ نفر رسیده است (جزئیات بیشتر).

صهیونیست‌ها در ابتدا حاضر به کمک به این اسرا نبودند، با این حال طی روزهای أخیر با فشار گروه‌های فلسطینی و رسانه‌ای شدن موضوع ممانعت تل‌آویو در تزریق واکسن کرونا به زندانیان فلسطینی، مقامات رژیم موافقت کرده‌اند که به تعدادی از اسرای فلسطینی واکسن تزریق شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل فلسطین اسرای فلسطینی اسیر فلسطینی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ حمله ارتش اسرائیل به جمعیت منتظر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه

دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (یکشنبه) در گزارشی از مستندسازی ۲۶ حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به فلسطینی‌هایی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند خبر داد.

این نهاد بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرد که حملات مذکور از نیمه ماه ژانویه آغاز شده است که آخرین آن در شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته در میدان «الکویت» در جنوب شرق شهر غزه رخ داد.

به گفته وزارت بهداشت غزه در این حمله ۲۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که حمله روز پنج‌شنبه دهمین حمله در ماه مارس بود.

اما پر تلفات‌ترین حمله به اواخرماه فوریه باز می‌گردد، زمانی که یک دستگاه تانک ارتش اسرائیل در میدان النابلسی غزه به سمت صد‌ها نفری که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، آتش گشود و همزمان نظامیان اسرائیلی نیز اقدام به شلیک کردند؛ جنایتی که بیش از ۱۰۰ شهید و ۷۵۰ زخمی به جا گذاشت.

حملات اشغالگران به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و جمعیت دریافت کننده کمک‌ها در شرایطی است که گرسنگی و سوءتغذیه به عامل جدیدی در شهادت اهالی غزه تبدیل شده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی، (آنروا) روز گذشته خبر داد که سوء تغذیه شدید تمامی غزه را فرا گرفته است و از هر سه خردسال زیر دو سال، یک خردسال از سوءتغذیه رنج می‌برد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خط و نشان دو وزیر تندرو کابینه ضد نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس
  • کنترل کامل بیمارستان شفا از سوی اشغالگران | باز هم هیچ اسیر اسراییلی پیدا نشد
  • اعلام جزئیاتی جدید از پیشنهاد حماس برای آتش بس
  • ۲۶ حمله ارتش اسرائیل به جمعیت منتظر برای دریافت کمک‌های بشردوستانه
  • هیأت رژیم صهیونیستی فردا عازم دوحه می‌شود
  • کودک فلسطینی در صف کیلومتری غذا | ببینید
  • شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی
  • ۱۲ هزار مرد و ۵۵۷ زن به دلیل بدهی در زندان هستند
  • شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی