Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:58:43 GMT

عکس/ نامه ترامپ برای بایدن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۳۷۱

نامه ای که ترامپ‌ برای بایدن به یادگار گذاشت: جو ! می دانی که من برنده شدم

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی نامه ترامپ جو بایدن مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث فروپاشی دموکرات‌ها

  حمله هواداران ترامپ به کنگره و پرونده‌های مالیاتی، از نامزد جمهوریخواهان، چهره‌ای آسیب‌پذیر در حوزه داخلی ساخته است. در مقابل، بایدن از نظر کارنامه اقتصادی وضعیت به نسبت مناسبی دارد. نرخ بیکاری آمریکا در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، اقتصاد این کشور حدود سه‌درصد درهرفصل رشدمی‌کند، دستمزدها درحال افزایش است وبازار سهام درحال عبور ازسقف خود است. در همین حین، پیش‌بینی می‌شود که نرخ‌های بهره که بیش ازدو سال است به بالاترین حد خود رسیده است، در نهایت کاهش یابد.با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ عقب‌تر است؛ چرا؟ پاسخ را باید در سیاست خارجی آمریکا دید.‌نظرسنجی NBC درماه فوریه نشان داده که محبوبیت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به ۳۷‌درصد کاهش یافته است. نظرسنجی CBS بیانگر آن است که ۶۵ درصد آمریکایی‌ها اقتصاد دوره ترامپ را خوب ارزیابی می‌کنند؛ این رقم برای اقتصاد دوره بایدن ۳۸ درصد است. نقطه‌ضعف بایدن، سن بالای او، ناتوانی در مدیریت بحران مهاجرت غیرقانونی به آمریکا و آسیب‌دیدن مردم عادی از نوسان‌های اقتصادی است.بایدن همچنین در سیاست خارجی نمره خوبی از حامیانش در داخل آمریکا و نیز متحدان این کشور در خارج می‌گیرد اما در این بخش هم با چالش‌هایی رو‌به‌روست.در مورد اوکراین، فشار فزاینده‌ای در مورد پایان‌ دادن به جنگی که طیفی از رای‌دهندگان معتقدند حمایت نظامی از آن‌ فایده‌ای ندارد، وجود دارد. یک‌سری از رای‌دهندگان آماده رای ‌دادن به ترامپی هستند که وعده انجام مذاکرات صلح با پوتین و پایان ‌دادن به جنگ را داده است.چالش دوم چین است. بایدن معتقد است آمریکا باید با چین تعامل داشته باشد که مورد اقبال شرکت‌های آمریکایی فعال در آن کشور است اما در شرایطی که ۸۱ درصد جمهوریخواهان۵۹‌درصد از مستقل‌ها و ۵۶ درصد از دموکرات‌ها، چین را به‌عنوان یک تهدید جهانی می‌بینند، این رویکرد بایدن ممکن است مانند نوعی مماشات با چین ارزیابی شود.چالش سوم سیاست خارجی، بحران غزه است. معضل بایدن این است که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها، به‌ویژه درحزب خودش، درمیان جوانان ودر میان گروه‌هایی ازآمریکایی‌های عرب‌تبار، از کمک‌های نظامی به اسرائیل حمایت نمی‌کنند ومایلند ‌هم‌اکنون شاهد توقف جنگ باشند.آنها معتقدند که بایدن نتوانسته در راستای اعلام آتش‌بس در غزه که بحران انسانی آن روزبه‌روزوخیم‌تر می‌شود،کاری کند.به این ترتیب به‌نظرمی‌رسدکه ادامه شرایط کنونی دراوکراین وغزه، دموکرات‌هارادربرابرجمهوریخواهان درموضع ضعف قرارخواهدداد واحتمالا دولت بعدی راتقدیم ترامپ خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ : اگر من در انتخابات پیروز نشوم حمام خون راه خواهد افتاد
  • نفس‌گیرترین انتخابات جهان در گروه تنها چند هزار رای؛ به نفع بایدن یا ترامپ؟
  • مثلث فروپاشی دموکرات‌ها