Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تحریم مقام های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه چین هم روز چهارشنه در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ۲۷ تن دیگر را تحریم کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از وزارت خارجه چین، در بیانیه دستگاه دیپلماسی چین آمده است: در چند سال گذشته، برخی از سیاستمداران ضد چین در ایالات متحده، به دلیل منافع سیاسی خودخواهانه و نفرت از چین و عدم توجه به منافع مردم چین و آمریکا، حرکات دیوانه واری را برنامه ریزی، تبلیغ و اجرا کرده اند که به شدت در امور داخلی چین دخالت، منافع چین را تضعیف، مردم چین را آزرده و روابط چین و ایالات متحده  را به طور جدی مختل کرده است لذا دولت پکن قاطعانه مصمم است که از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع این کشور دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه وزارت خارجه چین افزود: پکن تصمیم گرفته است ۲۸ تن از مقام های آمریکایی و اعضای خانواده های آنها را که به طور جدی حاکمیت چین را نقض کرده اند و مسئولیت اصلی اقدامات ایالات متحده در موضوع های مرتبط با چین را دارند، تحریم کند.

بر اساس این بیانیه، این افراد شامل «مایک پمپئو»،   «پیتر ناوارو»، «رابرت اوبرایان»، «دیوید استیلول»، «آلکس آزار»، «کیت کراچ»، «کلی کرافت»، «متیو پوتینگر»، «بولتون» و «استیون کی بانون» و خانواده های آنان هستند.

بیانیه وزارت خارجه چین یادآورشد که ورود افراد یادشده و اعضای خانواده آنها به سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو ممنوع است این افراد و شرکت ها و موسسه های مرتبط با آنها نیز در تجارت با چین محدود شده اند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین پمپئو خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند