Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف دوله القانون عراق گفت که بر اساس مطالعات و پیش بینی‌ها، نوری المالکی رئیس این ائتلاف و نخست وزیر اسبق عراق از بیش‌ترین شانس برای پیروزی در انتخابات آتی عراق و نخست وزیر شدن برخوردار است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از اعضای ائتلاف «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق روز چهارشنبه گفت که بازگشت رئیس این ائتلاف  به مقام نخست وزیری عراق بسیار محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ابواحمد البصری» در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم با اشاره به افزایش روزافزون محبوبیت نوری المالکی گفت: «طبقات مهمی از جامعه عراق معتقدند که المالکی در مرحله آتی از شانس بیش‌تری برای رسیدن یه نخست وزیری برخوردار است.»

این مقام ائتلاف دوله القانون دو دلیل برای اثبات ادعای خود بیان کرد و گفت: «دلیل نخست شفافیت نوری المالکی و تجربه وی در کار سیاسی و برعهده گرفتن رهبری دولت است و دلیل دوم برخوداری وی از حمایت محافل اهل تسنن و کُرد‌های عراق است.»

وی با بیان اینکه پیروزی المالکی در انتخابات آتی بر اساس مطالعات موجود بسیار قابل انتظار است، گفت: «اگر جامعه عراق و گروه‌های سیاسی تمایل به نخست وزیری المالکی داشته باشند، خود او نیز هرگز مخالفت نخواهد داشت.»

المالکی اخیرا هم در گفتگو با شبکه العالم گفته بود که تمایلی برای نخست وزیر شدن مجدد ندارد؛ اما هیچ گاه از پذیرش مسئولیت در راستای خدمت به کشور عراق و مردمش برنمی‌دارد.

دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد با این حال، تظاهرات سال گذشته باعث شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه پیچیده به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، استعفا دهد.

یکی از مطالبات معترضان عراقی طی نزدیک به یک سال گذشته، برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی بود که برای تحقق این امر، قانون انتخابات در این کشور طی ماه‌های گذشته تغییر یافته است.

منابع عراقی، روز سه‌شنبه گزارش دادند که هیأت وزرای عراق روز دهم ماه اکتبر سال جاری میلادی (۱۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰) را به عنوان موعد انتخابات زود هنگام عراق تعیین کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت قانون نوری المالکی البصری نوری المالکی نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کابینه رژیم صهیونیستیی امروز یکشنبه دربارهٔ توقف فعالیت شبکهٔ الجزیره در فلسطین اشغالی به اجماع رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دربارهٔ این تصمیم نوشت: «الجزیره یک شبکهٔ تهییج‌کننده است.»

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم الجزیره را یک شبکهٔ «آسیب‌رسان به امنیت اسرائیل» دانست و گفت: این تصمیم بلافاصله وارد فاز اجرا خواهد شد.

شبکه الجزیره تاکنون بسیاری از اقدامات ضدبشریِ ارتش اسرائیل را در نوار غزه فاش کرده و تعدادی از خبرنگاران این شبکه و اعضای خانواده‌های آنان تاکنون در حملات اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

گانتز: بستن دفتر الجزیره شانس توافق را کاهش می‌دهد

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: تصمیم بستن دفتر خبرگزاری الجزیره در اسرائیل همزمان با مذاکرات در قاهره، شانس به نتیجه رسیدن این مذاکرات را کم می‌کند.

گانتز و دیگر وزیران هم‌حزبی او رأی گیری امروز کابینه نتانیاهو برای بستن دفتر خبرگزاری الجزیره را تحریم کردند.

گانتز همچنین گفته با این اقدام در مجموع موافق است ولی زمان‌بندی آن را مناسب نمی‌داند.

به گفته ناظران، این تصمیم اختلافات میان قطر که صاحب این شبکه تلویزیونی است و رژیم صهیونیستی را در میانه مذاکرات حماس و اسرائیل تشدید خواهد کرد.

نتانیاهو پیش از این الجزیره را متهم کرده و گفته بود: «این شبکه تلویزیونی به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر)  علیه اسرائیلی‌ها مشارکت کرده وعلیه ارتش اسرائیل فتنه‌گری کرده است.»

پس از اصرار نخست‌وزیر اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) در تاریخ ۱۳ فروردین، قانونی موقت موسوم به «قانون الجزیره» را  تصویب کرد که به کابینه اجازه تعطیلی این شبکه را می‎داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس