Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به نام آزادراه غدیر از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این آزادراه به گفته سرمایه‌گذار آن به پایان رسیده و آماده افتتاح است و طی ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری خواهد رسید.

خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- درباره فرآیند دریافت عوارض این آزادراه اینگونه توضیح داد که در تلاش هستیم تا در این آزادراه به صورت الکترونیکی و البته به روشی جدید عوارض را از مردم دریافت کنیم تا سرمایه‌گذار آن هر چه سریعتر به سرمایه‌اش برسد. در این روش از تگ هوشمند برای خودروها استفاده خواهیم کرد و مردم برای تردد از آن‌ باید این تگ‌ را روی شیشه جلوی خودروی خود نصب کنند.

وی افزود: در این روش پیش از آنکه مردم به دوربین های پلاک خوان محاسبه و دریافت عوارض برسند باید کیف پول خود را شارژ کنند و در این شرایط دوربین‌های تعبیه شده پلاک را می خواند.  شماره پلاک پیش از این به کیف پول تعیین شده توسط راننده متصل شده است و نهایتا بر اساس نرخ عوارض تعیین شده مبلغ از حساب رانندگان کسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه با استفاده از این روش رانندگان پیش از عبور یا در هنگام عبور از آزادراه عوارض آن را پرداخت می‌کنند و نیازی به پرداخت از طریق اپلیکشین‌ها و روش های معمول دیگر نیست.

خادمی گفت: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی هم برای راحتی عبور و مرور رانندگان و هم برای بازگشت سریعتر سرمایه سرمایه‌گذاران مزایای بسیاری دارد و نیازی به پرداخت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی رانندگان نیست چرا که کافی است کیف پول تعریف شده یک بار شارژ شود و به میزان مبلغی که در آن شارژ شده و تعداد دفعات عبور و مرور از آزادراه می‌توان تردد کرد.

وی اعلام کرد: این روش جدید دریافت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی ابتدا در آزادراه کنار گذر جنوبی تهران آغاز شده و در صورت موفقیت آمیز بودن و دریافت بازخوردهای مثبت از آن، در دیگر آزادراه‌های کشور نیز اجرا خواهد شد.

پربیننده ترین ریزش قیمت مسکن تا کجا ادامه دارد؟ خانه‌های ۷۰متری تهران چند؟ خانه‌های قدیمی قلب تهران چند؟ آپارتمان‌های نوساز منطقه۱۰ تهران چند؟ نقلی‌های شمال تهران چند؟/ آپارتمان‌های زیر ۴میلیارد تومان شمال پایتخت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دریافت عوارض دریافت عوارض دریافت عوارض تهران چند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228304 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض