Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@15:48:10 GMT

توصیه های کارشناسانه باربارا به ایران برای انعطاف

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۱۷۶۹

توصیه های کارشناسانه باربارا به ایران برای انعطاف

ساعت 24 - اگر در ایران نهادهای آمار گیری ونظر سنجی های غیر دولتی اجازه فعالیت داشتند و می توانستند با رجوع به متن و بطن جامعه خواسته های شهروندان را شناسایی و به تصمیم گیران منتقل کنند بسیار از گره ها شاید باز می شد. اما چنین نیست و نخبگان نیز نمی خواهند از احتیاط دور شده و صریح تر سخن بگویند.

به همین دلیل است که رسانه های ایرانی با استناد به سخنان دیگران شاید نظر خود را نیز اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشته زیر یکی از همین نوع رفتارهاست که سایت دیپلماسی ایرانی  انجام داده و با ترجمه و انتشار نوشته باربارا اسلاوین روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و عضو ارشد شورای آتلانتیک حرفش را می زند.  ترجمه نوشته باربارا   از سوی سایت صادق خرازی دیپلمات ایرانی و نیز کسی که در میان هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا دوستانی دارد ترجمه و منتشر شده است و این نشان می‌دهد از نظر وی طرح چنین دیدگاه‌هایی می‌تواند به عبور ایران از روزهای دشوار کمک کند.

بخشی از نوشته باربارا این است: «فکر می‌کنم در مقام یک تحلیلگر در جایگاهی هستم که بتوانم به جمهوری اسلامی ایران یا در حقیقت هر دولت خارجی، توصیه‌ای کنم. آمریکایی‌ها با روی کار آمدن رییس‌جمهوری منتخب جو بایدن رهبری دارند که وعده بازگشت به توافق‌های بین‌المللی را می‌دهد و دیدگاه او با دونالد ترامپ درباره نقش آمریکا در جهان متفاوت است. ایران باید با درک این تغییر، از فرصت استفاده کند تا نه تنها به انطباق با برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد، بلکه بنیاد مستحکم‌تری برای توافق و روابط خودش با همسایگان و جهان بنا کند. دولت ایران باید این پیام را به دولت بایدن برساند که اصل مذاکرات بعدی برای رسیدگی به نقص‌های برجام را که با خروج ترامپ از توافق آشکارتر شد، می‌پذیرد. از جمله این نقص‌ها، غروب بندهایی از توافق مربوط به محدودیت هسته‌ای ایران و سهولت بازگشت یک دولت ایالات متحده از تعهدات پیشین خود است. اگر ایران مایل باشد محدودیت‌ها را تمدید کند، دولت بایدن هم باید با لغو جدی‌تر و کامل‌تر تحریم‌ها پاسخ دهد. یک راه برای بایدن تصویب قانون حذف برخی از تحریم‌های اساسی است که اجرای آن با چشم‌انداز کنترل دموکرات‌ها بر هر دو مجلس نمایندگان و سنای کنگره چندان دشوار نخواهد بود.»

دولت حسن روحانی و نیز گروه‌ها و احزاب سیاسی اصلاح‌طلب و اکثریت علاقه‌مندان به مساله ایران و گره‌ای که بر کارش افتاده است این توصیه‌های خانم باربارا را می‌توانند با کمی اختلاف درک و هضم کنند و باید ببینیم که منتقدان دولت چه نظری دارند. به نظر می‌رسد منتقدان به ویژه تندروهایی که تصوری غیردقیق از موازنه قدرت دارند باید دست‌کم نوشته «باربارا» را خوب بخوانند و در چشم به‌هم‌زدنی آن را دور نیندازند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه درحال حاضر مساله ایجاد دولت فلسطینی بر روی میز مطرح نیست خاطرنشان کرد که برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود شکست خورد. اسرائیل پس از این شکست راهبردی مجبور است به روش دیگری رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند جنگ فرسایشی رخ خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: برای مقاومت، رفح هیچ تفاوتی با خان‌یونس و یا شمال غزه ندارد و ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران اسرائیل را حل نخواهد کرد. نتانیاهو گزینه ورود به رفح را به عنوان یک پیروزی مطرح می‌کند. او به دنبال تعلل و طولانی کردن جنگ است و برای یک جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت در مساله مذاکرات نرمش و انعطاف نشان داد اما مشکل اصلی در موضع اسرائیل و آمریکا است. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برای توجیه جنایت‌های خود و مسلح کردن شهرک‌نشینان استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: صحبت کردن در مورد یک دولت فلسطینی بر اساس چیزی که در توافق اسلو آمده است یک فریب بزرگ است و هیچ پروژه‌ای برای برپایی دولت فلسطینی روی میز مطرح نیست. مواضع کشورهای عربی در مورد غزه همگی یکسان نیستند. کمک‌ها در رفح موجود است اما متاسفانه به دلیل مخالفت‌های اسرائیل، عرب‌ها توان وارد کردن آن‌ها به غزه را ندارند.

اخیرا «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت: هجوم به رفح منجر به یک قتل عام جدید می‌شود که به فهرست قتل عام‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در نوار غزه اضافه می‌شود.

وی تاکید: ما موافق تلاش برای جلوگیری از حمله رژیم اشغالگر به رفح هستیم.

الصفدی تاکید کرد: تنها راه حل این درگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها