Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور  اهواز دکتر  ابول نژادیان افزود :در یک ماه اخیر تعداد ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشترشان کودکان زیر ۱۰ سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی و مراقبت شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده اند و  چهار بیمار در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: تمام مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونتشان در نزدیک به یکدیگر است.

به گفته وی حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه و  این اقدام موجب انتشار بیماری  در روستا شد.

ابول نژادیا گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ۲ روستای مجاور هم که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری هست اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: پس از گزارش اولیه در روستای لالب تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین در طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب ، کنترل آب آشامیدنی،لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است. 

بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و  آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می شود .

شایعترین علامت بیماری زردی است و  برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دستها با آب و صابون بخصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می شود. 

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز باغملک هپاتیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز باغملک هپاتیت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد