Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد، این کشور روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفته است.

در همین ارتباط دو منبع از دستگاه اطلاعات مصر به خبرگزاری «رویترز» گفتند، یک مقام مسؤول در وزارت خارجه قطر طی نشست مقامات دو کشور در شنبه گذشته، به مصر قول عدم مداخله در امور داخلی‌اش را داده و هم‌چنین تعهد کرده که رویکرد شبکه «الجزیره» و دیگر رسانه‌های دولتی قطر در قبال قاهره تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو منبع افزودند، دوحه و قاهره بر سر همکاری اقتصادی و برگزاری نشست‌هایی درباره مسایل مربوط لیبی و گروه اخوان‌المسلمین به توافق رسیده‌اند.

سعودی، امارات، بحرین و مصر در سال ۲۰۱۷ به اتهام حمایت دوحه از تروریسم و مسائل دیگری روابط خود را قطع و این کشور را تحریم کردند تا اینکه در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در «العلا» در عربستان سعودی به این اختلافات پایان داده شد.

آنها در سال ۲۰۱۷ سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

اخیرا، پس از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، رئیس سازمان هوایی مصر اعلام کرد که ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر عربستان سعودی قطر دوحه الجزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول در جنبش حماس گزارش داد که نشست امروز در قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه، به پایان رسید.

این مسئول حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر به پایان رسید و هیئت حماس برای تکمیل مشورت‌ها عازم دوحه می‌شود.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که دقایقی قبل، مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیئت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره