Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:03:19 GMT

بودجه ۱۴۰۰ خراسان رضوی حدود ۶۹ درصد افزایش دارد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۶۸۶

بودجه ۱۴۰۰ خراسان رضوی حدود ۶۹ درصد افزایش دارد

رضا جمشیدی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری در حال برگزاری است، افزود: مجموع اعتبارات عمرانی و جاری این استان ۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان است که هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد آن تاکنون تخصیص یافته‌است.

وی ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد و در خراسان‌ رضوی ۵.۱ درصد است و این استان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، نرخ مشارکت اقتصادی ۱۵ ساله نیز در کشور ۴۱.۴ درصد و در استان خراسان‌رضوی ۴۷.۲ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ رضوی گفت: در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز امسال ۳۰ طرح با ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم تصویب شده و ۱۲۵ طرح با ۱۴۸ میلیون دلار در فرایند تصویب قرار دارد.
وی افزود: در دور اول سفر رییس جمهوری به این استان ۷۵ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۱۲ میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان معادل ۱۳۱ درصد محقق شده ‌است.
جمشیدی ادامه داد: در دوره دوم سفر رییس جمهوری به این استان نیز ۷۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان از این میزان تامین شده ‌است.
وی گفت: ۲۵ پروژه نیز در استان بر اساس دستورات ستاد اقتصاد مقاومتی ثبت شده که ۲۸ درصد آن خاتمه یافته، ۲۸ درصد پیشرفت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی، ۲۰ درصد پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی  و ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی کمتر از ۶۰ درصد دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ رضوی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه جهش تولید بین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خراسان ‌رضوی افزود: طبق این تفاهمنامه ۱۲۰ پروژه با هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد که ۴۷۶ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت سرمایه ثابت، ۶۳۶ میلیارد تومان به صورت سرمایه در گردش، ۳۶۷ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و ۷۴ میلیارد تومان نیز به صورت کمکهای فنی و عمرانی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به واگذاری ۳۹۴ طرح و پروژه به بخش خصوصی طی سال گذشته ادامه داد: امسال نیز ۸۲ پروژه از هشت دستگاه اجرایی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

برچسب‌ها مشهد سازمان برنامه و بودجه استانداری خراسان رضوی محمدباقر نوبخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان برنامه و بودجه استانداری خراسان رضوی مشهد سازمان برنامه و بودجه استانداری خراسان رضوی محمدباقر نوبخت اخبار کنکور میلیارد تومان خراسان رضوی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده