Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:25:19 GMT

بررسی قیمت ورق استیل بگیر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۱۱۵

بررسی قیمت ورق استیل بگیر

قیمت ورق استیل بگیر

انواع مختلفی از ورق استیل در دنیا وجود دارد که هر کدام از آنها یک نوع خاص فرمول شیمیایی و مشخصات مربوط به خود را دارد و با توجه به نوع آن می تواند کاربرد متفاوتی در صنعت داشته باشد. ورق های استیل را با توجه به کاربردی که در صنعت دارد به انواع مختلفی تقسیم می کنند. همچنین با توجه به نوع آن قیمت های مختلفی دارد خود ورق استیل بگیر نیز انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع آن قیمت ورق استیل بگیر مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رایج ترین تقسیم بندی های ورق استیل که به دوسته ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم شده است. که خود این دو تقسیم بندی انواع مختلفی دارد ورق استیل بگیر به سه دسته ورق استیل 430، ورق استیل 410، ورق استیل 420 تقسیم بندی می شود.

در تعریف خود ورق استیل می توانیم بگوییم که یک نوع فلزی است که پایه آن بر آهن است با این تفاوت که ورق استیل با فرمولی خاص و متفاوت از آهن ساخته می شود و ویژگی بارز آن این است که ورق استیل ضد زنگ بوده و مانع از زنگ زدن می شود.

ورق استیل بگیر دارای درصد کربن پایینی می باشد و به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی به آن ورق استیل بگیر می گویند. این نوع ورق در دو نوع مات و براق تولید و ساخته می شود.

قیمت ورق استیل بگیر 430،410 ، 420

ورق استیل بگیر 430 یکی از انواع ورق استیل بگیر به حساب می آید. قیمت ورق استیل بگیر 430 با توجه به اندازه و ابعاد آن و بر این اساس که تولید چه شرکتی است می تواند متفاوت باشد. ولی به طور کلی این نوع ورق یکی از رایج ترین ورق های استیل است که در موارد مختلفی به کار می رود.

بر این اساس درباره قیمت ورق استیل بگیر 430 باید گفت که یکی از ارزانترین ورق های استیل محسوب شده و علاوه بر ارزان بودن به دلیل انعطاف بالا و نرم بودن و تحمل بالا آن در برابر خوردگی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

                             

  قیمت ورق استیل بگیر

در عین حال با توجه به کربن کمی که در آن به کار رفته و همچنین نرم بودنش تحمل گرما و حرارت زیاد را ندارد ولی میشود از این نوع ورق استیل به خاطر مقاومتش در برابر اسید نیتریک در کارهای شیمیایی از آن استفاده کرد. ورق استیل 430 در مواردی از جمله روکش ماشین ظرفشویی، اجاق گازها، سیم کشی و صنعت خودروسازی و وسایل داخلی خودرو، و ساخت وسایل خانگی استفاده می شود.

ورق استیل 410 به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی جز ورق استیل بگیر به شمار می رود. این نوع ورق استیل در برابر گرما و دما بالا و همچنین سایش و فرسودگی و بخار آب مقاوم بوده و به خاطر نسوز بودن برای استفاده در لوله های تاسیسات دیگ بخار و پره های توربین های گازی وهمچین پیچ و مهره، و قاشق و چنگال هم از آن استفاده می شود.

ورق استیل 420  جز ورق استیل بگیر است خاصیت مغناطیسی دارد و از جمله ورق های نسوز است در واقع استیل 420 یک نوع اصلاح شده از ورق 410 است نسبت به آن کربن بیشتر و در نتیجه مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی دارد.نکته مهم درباره استفاده از این ورق این است که حتما باید قبل از استفاده در کارها و صنایع مختلف پخته شود و نیز بعد از انجام جوشکاری آنیل کاری شود و بیشتر برای ساخت میلگرد استیل و همچنین به خاطر قابلیت پولیش خوبی که دارد در تهیه کارد و چنگال و... کاربرد دارد.

اما در محاسبه قیمت ورق استیل بگیر عوامل مختلفی نقش دارد از جمله ابعاد ورق استیل،ضخامت ورق و طول ورق استیل در قیمت گذاری آن موثر است.

قیمت ورق استیل طرح دار

ورق استیل طرح دار ورق هایی هستند که یک طرف آن طرح و برجستگی دارد و طرف دیگر آن سطح صاف و بدون برجستگی دارد. این ورق در کارخانه های تولیدی توسط نورد و یا با تحت فشار قرار دادن آن طرح دار می شود. و در انواع و سایزهای مختلف تولید می شود. این نوع ورق بیشتر برای مصارف تزیینی از جمله ساخت اتاقک آسانسور و لوازم خانگی، دکوراسیون داخلی، و تزئینات اتومبیل و صنایع هوایی و... کاربرد دارد.

با توجه به این که ورق استیل طرح دار بر پایه ورق استیل نگیر است  قیمت ورق استیل طرح دار از ورق های نگیر و قیمت ورق استیل بگیر بیشتر است و این نوع ورق جز گرانترین ورق های استیل به حساب می آید.

         قیمت ورق استیل طرح دار

قیمت ورق استیل نگیر

این ورق از پرکاربردترین ورق های استیل است که با اضافه کردن 12 درصد کروم به این ورق ها این ورق تبدیل به یک ورق ضد زنگ می شود که با اضافه کرد کروم بیشتر به این ورق خاصیت مغناطیسی خود را از دست میدهد و تبدیل به ورق استیل نگیر می شود. همچنین با اضافه کردن کربن باعث افزایش سختی آن میشود و مقاومت آن را در برابر عوامل مختلف بالا می برد.

ورق استیل نگیر شش نو دارد که عبارت هستند از:

ورق استیل 304 که یکی از رایج ترین نوع ورق استیل نگیر است که به خاطر داشتن مقداری کروم و نیکل مقاومت خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد.

ورق استیل 316 که خود به دو دسته تقسیم می شود که یکی کربن کمتر و دیگری کربن بیشتری دارد و ورقی که کربن کمتری دارد در زمان جوشکاری مقاومت بهتری دارد.

ورق استیل 321، s390، s310، و 4841 از جمله موارد ورق استیل نگیر است که همانند دیگر انواع همگی از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

کاربرد های هر کدام از این ها با توجه به نوع آن متفاوت است و هر کدام از اینها در مواردی چون دیگ های بخار و کوره سازی، صنعت سیمان سازی، مبدل های حرارتی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد.

درباره قیمت ورق استیل نگیر باید گفت مانند سایر ورق های استیل با توجه به وزن و ضخامت آن تعیین میشود عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت ورق استیل نگیر آلیاژ استفاده شده در آن است. که با توجه به آلیاژ به کار رفته در ورق استیل ساختار و مقاومت آن متفاوت میشود.

در مورد قیمت ورق استیل نگیر در مقایسه با قیمت ورق استیل بگیر گران تر است و قیمت بالاتری دارد.زیرا اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم مقاومت استیل نگیر در برابر عوامل مختلف بهتر خواهد بود و مشخصات این نوع استیل متفاوت از استیل بگیر است.

قیمت ورق استیل نگیر

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی توجه به نوع آن خاصیت مغناطیسی ورق های استیل انواع مختلفی نوع ورق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده پتروشیمی مازندران

دریافت 21 MB کد خبر 6087422

دیگر خبرها

  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران