Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:35:58 GMT

خسارت طوفان ۱۲۹ کیلومتری در گلستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۲۸۴

خسارت طوفان ۱۲۹ کیلومتری در گلستان

هر چند کارکنان خدمات شهری. مشغول رفت و روب خیابان های گرگان هستند اما تعداد درختان سقوط کرده در شهر زیاد است و در نتیجه طوفان چند ساعته تابلوهای شهری و راهنمایی و رانندگی زیادی نیز آسیب دید . 

بر پایه همین گزارش در دیگر مناطق گلستان نیز خسارت های ناشی از طوفان مانند سقوط پل هوایی مشاهده شده است. 

تند باد شدید صبح امروز که از غرب گلستان آغاز شده بود حدود ۷۰ درخت را در حاشیه محورهای ارتباطی استان از غرب تا شهرستان علی آباد شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیوند معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به باز بودن تردد در جاده های استان گفت: بیشتر این درختان در حاشیه جاده ارتباطی بزرگراه بندرگز تا جنگل قرق گرگان و همچنین در جاده قدیم کردکوی - گرگان شکست.

 غلامرضا بیکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیروهای راهداری که از روز قبل در آماده باش بوده اند، اکنون در حال جمع آوری درختان شکسته شده هستند تا در تردد خودروها اختلال ایجاد نشود.

وی همچنین به بارش برف در جاده‌های ارتباطی به ویژه مناطق کوهستانی و جنگلی گلستان از صبح امروز اشاره کرد و گفت: در نتیجه این بارش‌ها راه ارتباطی بخش زیادی از جاده کوهستانی استان بسته است‌.

شرکت آب و فاضلاب گلستان هم در اطلاعیه‌ای با توجه به کاهش ۱۶ درجه ای دما و بروز یخبندان از مشترکان خواست نسبت به عایق بندی کنتورها کنترل آن به ویژه در مناطق کوهستانی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز گفت: سرعت وزش باد صبح امروز به طور میانگین ۱۲۹ کیلومتر در ساعت بود.

سیدرضا قادری بیان کرد: برخی از منازل از ناحیه سقف دچار خسارت شدند که تیم‌های کارشناسی و ارزیابی برای برآورد خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: شکسته شدن تعدادی از درختان درداخل شهرها و جاده ها، افتادن تابلوهای تبلیغاتی در جاده‌های گلستان بخش دیگری از خسارت های وارد ناشی از تندباد صبح امروز بود.

وی یادآور شد: این تندباد خساراتی به ابنیه برق، وارد کرده که در نتیجه آن برق برخی مناطق گلستان قطع شد.

 شرکت آب و فاضلاب گلستان هم در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با توجه به کاهش ۱۶ درجه ای دما و بروز یخبندان نسبت به عایق بندی کنتورها به ویژه در مناطق کوهستانی اقدام کنند.

پیشتر داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان به ایرنا اعلام کرده بود: با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از عصر و شب از چهارشنبه شب بارش باران در استان پیش بینی می‌شود که وزش باد شدید و بارش‌ در ارتفاعات به صورت ریزش برف است.

برچسب‌ها طوفان مدیریت بحران گلستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طوفان مدیریت بحران گلستان طوفان مدیریت بحران گلستان سازمان هواشناسی اخبار کنکور صبح امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اداره کل هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با تداوم ناپایداری جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت به تناوب وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این شرایط جوی است.

براساس این هشدار هواشناسی، منطقه اثر سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، خوسف، طبس، قاینات، نهبندان و درمیان است و فردا (جمعه) شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه خواهد بود.

لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز وجود دارد.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین روند تغییرات دما تا صبح فردا کاهشی است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که اداره کل هواشناسی استان چهارم اردیبهشت در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش‌ شدید باران در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه سبب سیلاب و خسارت شد و عصر امروز نیز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ