Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید نمکی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۳۰ پروژه بخش بهداشت و درمان هرمزگان افزود هرچند هنوز با استانداردهای جهانی در بخش زیرساختهای نظام سلامت فاصله داریم اما کارهای انجام شده ستودنی است.
 وی ضمن مقایسه هرمزگان در بخش بهداشت و درمان طی دوره های مختلف اظهار داشت: این استان شاهد روزهایی بوده است که چهار کودک بیمار  روی یک تخت بستری می شدند اما اکنون در دورترین نقاط این استان که جمعیت زیادی نیز ندارند، امکاناتی مانند دستگاه سی تی اسکن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اظهار داشت: در فاصله ۳۰ تا ۴۰ سال قبل، ازهر ۵ نوزاد زیر یک سال،ذ ۱ یک تا دو کودک در هرمزگان  فوت می شدند که اکنون این شاخص ها بهبود چشمگیری پیدا کرده است.
دکتر نمکی تصریح کرد همزمان با اقدامات توسعه‌ای ، گرفتار پاندمی کرونا شدیم که نظام اجرائی بسیاری از کشورهای صاحب ادعا را زمینگیر کرد اما مسوولان ایران در همین مدت با همکاری مردم حماسه آفریدند .
وی یادآور شد:  این درحالی است که با وجود توسعه زیرساخت ها ، هنوز در شاخص‌هایی مانند تخت بیمارستانی از بسیاری کشورهای اروپایی عقب تر هستیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون سرانه تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر در کشور یک و شش دهم تخت است و این رقم در ضعیف ترین کشور های اروپایی معادل ۵ تا شش تخت برای هر هزار نفر است .
وزیر بهداشت  اضافه کرد: در چنین شرایطی برخی پیش بینی می کردند میزان تلفات کرونا در ایران به ۱۲۰۰ نفر در روز برسد اما این آمار اکنون دو رقمی است که هنوز هم آن را زیاد می دانیم.
 وی تاکید کرد: ارزش حماسه آفرینی های این دوران در آینده مشخص خواهد شد و از ایران به عنوان کشوری که هم با کرونا مبارزه کرد و هم در این مدت تاریخ ساز شد یاد خواهند کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود از رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان سردار سلامت استان نام برد که با همکاری تمام بخش‌های مدیریتی اجرائی حاکمیتی و نظارتی در مبارزه با کرونا موفق عمل کردند.

وی گفت سفر من به استان هرمزگان برای نظارت نیست بلکه برای تکریم و تقدیر از مدافعان سلامت استان است.

برچسب‌ها هرمزگان سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی و بهداشتی سراسر کشور کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هرمزگان سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور