Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید ابراهیم رییسی با بیان اینکه مذاکره به هیچ عنوان مشکل ما را حل نمی کند، گفت: ایرانِ قوی تحریم ها را خنثی می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جلسه شورای اداری استان سمنان صبح امروز با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان، فرماندهان انتظامی و نظامی و مدیران دستگاهای اجرایی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه: مذاکره به هیچ عنوان مشکل ما را حل نمی کند

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در شورای اداری سمنان با اشاره به اینکه اجرای عدالت مبنای کار قوه قضاییه است، گفت: امروز ملاک در اجرای عدالت، قانون مداری است پس توجه به قانون باید در اولویت کاری باشد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به حقوق عامه باید پایبند بود، اظهار کرد: اجرای عدالت تضمین کننده اعتماد عمومی است.

رییسی با اشاره به اینکه زمینه کسب و کار سالم وجود دارد، بیان کرد: هر کاری برای سهل کردن تولید باید انجام داد و باید موانع تولید برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظف به کمک به فعال اقتصادی هستند، گفت: تسهیلات به کسانی که در امر تولید می خواهند فعالیت کنید پرداخت شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا باید پشتیبان فعال اقتصادی باشد، افزود: اگه نظارت نباشد حق تولید کننده و مصرف کننده ضایع می شود.

وی همچنین تصریح کرد: هر چه نظارت بیشتر باشد، مردم احساس می کنند که امر بر سوداگران تنگ شده است.

رییسی با اشاره به اینکه تملکی نباید صورت گیرد، گفت: اگر هم واحدی تملک شد نباید تعطیل شود و باید واحد تولیدی پابرجا باشد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تخلف فرد با واحد تولیدی فرق می کند، گفت: با تخلف فرد ، چرخ تولید نباید بخوابد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی باید کنترل شود تا فساد ایجاد نشود، اظهار کرد: قانون باید اجرا شود ولی نباید کارهای قضایی طولانی شود.

رییسی با بیان اینکه کارمند سالم خلاف نمی کند، گفت: وقتی یک نفر در سازمانی فساد می کند حق سازمان را ضایع می کند.

رییس قوه قضاییه با تاکبد بر اینکه مدیران باید در مورد گزارشات فساد حساس باشند، گفت: درست نیست در برخی موارد به خاطر سو مدیریت ها نارضایتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی و نظام دفاعی قوی می تواند تحریم ها را خنثی کند، گفت: به هیچ عنوان مشکلات کشور با مذاکره حل نمی شود.

رییسی با بیان اینکه بیشترین تحریم در حوزه دفاعی است و ما در این حوزه قله ها را فتح کردیم، تصریح کرد: اگر دولت قوی عمل کند تحریم ها خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  امروز ناامید کردن مردم گناه بزرگی است، افزود: فقط باید امید ایجاد شود تا مردم احساسس عدات محوری رو در جامعه داشته باشند.

رییس قوه قضاییه با بررسی مشکلات استان گفت: مشکلات کاروانسرا را حل خواهیم کرد و پروژه شاهرود هم دنبال می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: مردم خواهان عدالت محوری هستند

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در شورای اداری با اشاره به اینکه نفع قوه قضاییه به مظلومان می‌رسد، گفت: مردم از قوه قضاییه عدالت، قاطعیت و تسریع در امور می خواهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: رسیدگی فوری و دقیق به امور مردم، خوشبختانه یکی از موفقیت‌های قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان خوبی در استان وجود دارند، اظهار کرد: می‌بایست دست به دست هم از ظرفیت‌های استان سمنان استفاده کنیم.

شاهچراغی  با اشاره به حمایت‌های مردمی و پشتیبانی مردم از دستگاه قضائی گفت: دستگاه قضائی هم برای مردم مفید است چرا که حق و حقوق آنان را می‌گیرد و نمی‌گذارد به آنها ظلم شود.

استاندار سمنان: گشودن گره آب مهم‌ترین مطالبه مردم استان سمنان

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در در جلسه شورای اداری  با تاکید بر اینکه نزدیک بودن این استان با پایتخت، موجب ایجاد شرایط ویژه ای در استان شده است، افزود: سالانه 20 میلیون نفر جهت زیارت از پابوس امام هشتم از استان سمنان تردد می کنند.

آشناگر با اشاره بر اینکه این استان از نظر معدنی و صنعتی در رتبه قابل قبولی قرار گرفته است، عنوان کرد: تولید ناخالص ملی در 97، 14 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته به 19 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: نرخ بیکاری بر اساس آمار سال 98؛ هشت و یک دهم درصد است که موقعیت بسیار خوبی در کشور از این لحاظ داریم و عموماً در رده‌های یک تا سوم کشور هستیم.

استاندارسمنان ادامه داد: تمامی شهرستان های این استان دارای سند آمایش هستند و 70 درصد از روستاهای این استان نیز دارای سند توسعه روستایی است.

آشناگر به وضعیت شاخص تأمین رضایتمندی‌های عمومی مردم اشاره کرد و افزود: از این حیث نیز وضعیت خوبی داریم و جزو رتبه‌های برتر کشور هستیم.

وی با تاکید براینکه استان سمنان در شاخص توسعه انسانی جزو استان‌های برتر کشور است، گفت: امید به زندگی در استان 78 سال و دو دهم است که نرخ خوبی به نسبت متوسط کشوری است. 

استاندار سمنان با اعلام اینکه استان سمنان دارای 26 شهرک صنعتی، سه منطقه ویژه، تجاری و تعداد متعددی ناحیه صنعتی است و از این نظر استان ما استانی است که در بخشی از اشتغال کشور را نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: نرخ مهاجرت به استان سمنان قابل قبول بوده و نرخ رشد جمعیتی در کل استان 2.6 دهم درصد است.

آشناگردر ادامه افزود:استان سمنان دارای معادنی غنی است در بیشتر معادن رتبه‌های یک تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم که برخی از معادنمان معادن منحصربه‌فردی است.

وی در خصوص مشکلات استان، گفت:حوزه معادن؛ خام فروشی، عدم فراوری مواد معدنی و عدم افزایش سرمایه مشکلات بسیار است، اما در حوزه کشاورزی می توان به تولید پسته دامغان و باغات سرسبز و پرمحصول شاهرود و گلخانه‌های دامغان و گرمسار است اشاره کرد که به توسعه بالایی رسیده است.

استاندار سمنان مطرح کرد: استان سمنان کم آب است و تا توانسته‌اند از منابع زیرزمینی بهره‌برداری کرده‌اند ، نشست زمین در برخی شهرستان ها مشکلاتی را بوجود آورده است.

آشناگر با اشاره به اینکه استان سمنان با این وسعت و پهناوری متأسفانه  فقط در 20 درصد جمعیت شهری وجود دارد، گفت: 80 درصد کویر و 80 درصد این سرزمین امکان جذب خدمات و صنعت سرریز تهران را دارد.

وی به چالش‌های موجود برای تأمین منابع آبی با استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و با تأکید بر حل این چالش‌ها  افزود: سد فینسک از منابع داخلی استان سمنان است، اما در استان های دیگر سرریز می شود و باز هم از این حیث دچار چالش‌های اجتماعی هستیم.

استاندارسمنان در مورد تأمین آب شرب شاهرود نیز تاکید کرد: این موضوع حدود 12 سال است با دستور دادستان علی‌آباد متوقف شده است حدود 32 میلیارد تومان به قیمت آن روز هزینه شده است و 10 درصد کار باقی‌مانده است؛ ولی متأسفانه کار متوقف و جمعیت شهرستان شاهرود تشنه همین آب هستند که امیدواریم با دستور رئیس قوه قضاییه این گره گشوده شود و مردم بتوانند از این آب استفاده کنند.

آشناگر به دو پروژه‌  مهم دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: با تلاش شورای تأمین در سال جاری ندامتگاه سمنان و دامغان و با تأمین اعتبار از سوی دولت به بهره‌برداری رسیده است و زندان سمنان و زندان دامغان به ندامتگاه‌های جدید و مجهزی منتقل شدند که مردم دو شهرستان سمنان و دامغان از این قضیه بسیار خوشحال هستند، اما مطالبه جدی مردم است که این کاروانسرا آزاد شده تا بتوان این امکانات فرهنگی و تفریحی را در اختیار مردم قرار دهیم و امیدواریم با سفر رئیس قوه قضاییه به استان سمنان این موضوع  رفع شود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس​: تنها راه پیشرفت، مبارزه با فساد است

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه بقا و‌دوام هر ملتی در سرمایه ملی است، گفت: سرمایه کلی اعتبار و اعتماد است.

وی افزود: با آمدن حضور شما در قوه قضاییه در دوران ناامیدی به واسطه کم کاری های صورت گرفته ،امید به مردم آماده است.

گلرو با بیان اینکه عدالت جامعه را تقویت می کند، گفت: فساد و رانت باعث تضعیف در جامعه می شود که باید با ابزار قانون مرتفع شود.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه تنها راه پیشرفت، مبارزه با فساد است، اظهار کرد: جوان ها در راستای ایجاد تمدن اسلامی پا به کار هستند.

وی درخصوص مسائل حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه  گفت: بازگشایی گره غائله کاروانسرای میدان سعدی سمنان می‌تواند در مردم ایجاد امید کند تا فضای بازی در مرکز شهر را شاهد باشیم.

گلرو تصریح کرد: احیای دادسرای مهدی‌شهر و تکمیل ساختمان دادگاه سرخه  از مطالبات مردمی است که باید انجام شود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه دانشگاه فرزانگان خواهران که متأسفانه وزارت علوم آن را به همراه ۱۴ دانشگاه دیگر می‌خواهد در مرکز ادغام کند، اظهار کرد: این امر بر خلاف برنامه ششم توسعه است، از جمله دیگر مطالبات مردم سمنان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان رییس قوه قضاییه استاندار سمنان آیت الله سید هیچ عنوان استان سمنان شورای اداری مردم سمنان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بعد از اعمال دور جدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در سال 2012 و از بین رفتن معامله ایران و غرب، با مشکلات عدیده ای در زمینه دسترسی به اقلام راهبردی در صنایع بزرگ روبرو شدیم. 

کشورها معمولاً راهکارهای مختلفی را در مقابل تحریم ها امتحان می کنند. ما در ابتدا تلاش کردیم از طریق مذاکره به حل و فصل تحریم ها بپردازیم و آن ها را رفع کنیم. وقتی از حسن نیت طرف مقابل و تأثیرگذاری مذاکرات ناامید شدیم به دور زدن تحریم ها روی آوردیم. این سیاست ها نتیجه نداد. 

در نهایت به دنبال راهکارهایی به منظور خنثی سازی تحریم ها برآمدیم. راهکار این بود که به توان داخلی و دانش بنیان کشور تکیه کنیم. بنابراین، در صدد برآمدیم که با سیاست گذاری هایی مانند اجرای طرح تولیدات بار اول و تصویب قوانینی مانند جهش تولید دانش بنیان به استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور بپردازیم.

تلاش ها نتیجه داد و توانستیم در شرایط تحریم نیازهای صنایع در زمینه اقلام راهبردی را مرتفع کنیم. حالا هدف گذاری کشور این است که جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم. به زعم بسیاری، این هدف مهم تنها از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان و دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور محقق می شود.

نظرات سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور را در ادامه می خوانید. 

میرتاج الدینی در گفتگو با تابناک اقتصادی در ارتباط با توسعه اقتصاد دانش بنیان با هدف افزایش مشارکت مردم در اقتصاد کشور و تحقق شعار سال تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده اند، دانش بنیان ها موفق ترین تجربه ما در حوزه افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد بوده اند. اگر بخواهیم شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پیدا کند، باید توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش رشد اقتصادی کشور در گروی حمایت از دانش بنیان ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان است. هر چقدر در این زمینه کارهای جدی تری انجام دهیم، گام بیشتری در راستای تحقق شعال سال برمی داریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات به عنوان یکی از ارکان اصلی نقشه راه دانش بنیان شدن صنایع کشور مطرح است. اعمال این سیاست به افزایش درآمدهای کشور به صورت تصاعدی منجر می شود و ارزش افزوده را افزایش می دهد. 

میرتاج الدینی گفت: در بسیاری از حوزه ها نیاز به تکمیل زنجیره ارزش داریم تا بتوانیم از یک طرف نیازهای داخلی را برطرف کنیم و از طرف دیگر به صادرات بپردازیم و درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به طور مثال، در زمینه پتروشیمی حلقه های تولید کامل نیستند و دچار خام فروشی هستیم. مواد پتروشیمیایی را در سطوح اولیه صادر می کنیم و از مزیت های توسعه زنجیره ارزش محروم هستیم. حرکت به سمت تولید محصولات نهایی باید با جدیت در دستور کار باشد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور توضیح داد: بومی سازی محصولات و تولیدات بار اول نیز از دیگر ارکان کلیدی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور محسوب می شوند. در شرایط فعلی که تحت تحریم قرار داریم، دسترسی کشور به اقلام راهبردی در صنایع بزرگ با مشکل مواجه شده است. به منظور رفع این مشکل، طرح تولیدات بار اول با اتکا به توان دانش بنیانی و داخلی کشور در دستور کار قرار دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو بر سر راه طرح های خوبی مانند تولیدات بار اول سنگ اندازی می کنند. زیرا نفع آن ها در این است که کشور به واردات اقلام مورد نظرشان وابسته به خارج از کشور باشد. آن ها مافیای واردات هستند که از آوردن این اقلام از خارج از کشور بسیار سود می برند. دولت باید با جدیت در مقابل این کج اندیشی ها بایستد و طرح تولید اقلام راهبردی در داخل کشور را در چارچوب سیاست تولیدات بار اول پیش ببرد.

وی در پایان تأکید کرد: توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، تنها از طریق توسعه اقتصاد دانش‌بنیان امکان پذیر است. این امر نیز در گروی دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان است.

دیگر خبرها

  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • لبه تیغ
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟