Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) و عضو شورای اسلامی شهر لاهرود گفت: زیارتگاه مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع ) شهر لاهرود شایستگی و استحقاق ثبت در فهرست آثار ملی به عنوان میراث ارزشمند تربت خراسان را دارد.

«شاپور نقدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود در حقیقت یک میراث گرانبهای فرهنگی و معنوی از تربت مطهر خراسان است و زیارتگاه مقدس این امامزاده جلیل القدر، شایستگی و استحقاق ثبت در فهرست آثار ملی بعنوان میراث ارزشمند تربت خراسان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) و عضو شورای اسلامی شهر لاهرود با بیان اینکه زیارت ضریح مطهر این سید کریم و غریب خراسان، دل ها را به سوی مشهد مقدس سوق می دهد، افزود: عشق به سلاله پاک و مطهر اهل بیت، امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) در خون و رگ هریک از زائران او جریان دارد، به طوری که ثبت زیارتگاه مقدس این امامزاده جلیل الشان به عنوان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی، به مطالبه عمومی زائران و مجاوران حرم مطهر ایشان تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود طی سال های گذشته بارها مرمت و بازسازی شده و هربار سبک و اسلوب متفاوتی در معماری آن استفاده شده است، تصریح کرد: بارگاه ملکوتی این امامزاده بزرگوار به علت دارا بودن موقعیت ویژه اقلیمی و جغرافیایی که در مسیر گردشگری قله سبلان و آبگرم های معدنی شابیل و قوتورسویی قراردارد از دیر باز پذیرای زائران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بوده است.

 

 

نقدی با اشاره به لزوم صیانت و حراست از این میراث معنوی و  فرهنگی و اهمیت شناساندن آن به نسل های آتی و گردشگران و علاقمندان به آثار فرهنگی، یادآور شد: آستان مبارکه امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع ) در واقع سند و شناسنامه فرهنگی و تاریخی شهر لاهرود است که به عنوان گرانبهاترین میراث فرهنگی تربت خراسان در شمالغرب کشور محسوب می شود.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر لاهرود خواستار توجه جدی به این میراث معنوی و فرهنگی از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر شد و عنوان کرد: انتظار می رود متولیان میراث فرهنگی، ضرورت ثبت زیارتگاه مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود به عنوان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی را در دستور کار خویش قرار بدهند که در صورت تحقق این امر مهم، شاهد توسعه گردشگری مذهبی شهر لاهرود در سطح ملی باشیم.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهر لاهرود امامزاده سید ابراهیم خراسانی ع میراث فرهنگی اردبیل امامزاده سید ابراهیم خراسانی فهرست آثار ملی زیارتگاه مقدس میراث فرهنگی عنوان میراث شهر لاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد