Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک افزود: تالارهای پذیرایی برای فعالیت با ظرفیت یک سوم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید تعهدات لازم را ارائه دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: نشست‌های ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی پس از گذشت یک سال شرایط پرتلاطم به وضعیت مناسب و آرامش نسبی رسیده و در این مدت هزینه های سنگینی بابت این بیماری بر جامعه تحمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در استان به وضعیت کنترل رسیده اما خطر بیماری همچنان وجود دارد و نیاز است مردم هوشمندانه پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

آقازاده اظهار داشت: عادی انگاری برخی شهروندان نسبت به ویروس کرونا زنگ خطر جدی است و می‌تواند شرایط را شکننده کند و این تفکر نادرست است که با بهبود وضعیت، خطر کم شده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی توانسته بیماری کرونا را کنترل کند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی روزانه چندین هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در خصوص بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی ابهاماتی وجود دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود و آموزش و پرورش مکلف است شرایط آموزش مجازی را با قوت ادامه دهد و هیچ اجباری بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های حضوری نیست.

آقازاده عنوان کرد: نیاز است والدین تا اطلاع ثانوی در صورت تمایل به استفاده از آموزش مجازی، از روانه کردن فرزندان خود در کلاس‌های حضوری بپرهیزند. 

وی بیان کرد: آموزش مجازی در طول یک سال گذشته با توفیقات خوبی همراه بوده و در بحث مناطقی که امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی وجود ندارند، بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: اکنون چهار شهر زرندیه، تفرش، محلات و شازند در وضعیت آبی (با خطر کمتر از زرد) قرار دارند و هشت شهرستان این استان همچنان در وضعیت زرد است.

آقازاده تصریح کرد: استان مرکزی در ایام فاطمیه یکی از استان‌های خوب کشور در اجرای برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که این امر جای تقدیر دارد.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه در استان مرکزی نیز گفت: این امر مصوبه ستاد مدیریت کرونا را به همراه دارد اما در این مکان باید فاصله‌ها رعایت شود و بحث حضور جمعیت نیز کنترل و مدیریت شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تا ۱۲ بهمن دستورالعمل‌های لازم از سوی مدیریت کرونای کشور برای برگزاری آیین‌های دهه مبارک فجر اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

آقازاده بیان کرد: برنامه افتتاح طرح‌ها در این ایام وجود دارد و به دلیل شرایط کرونایی شاید امکان برگزاری حضورهای مردمی و راهپیمایی ۲۲ بهمن میسر نشود.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در شرایط فعلی، عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا است و بحث رعایت‌ها در بسیاری از امکان عمومی ضعیف شده که نیاز است دستگاه های مسئول نظارت ویژه به کار گیرند.

وی عنوان کرد: شهرداری اراک و سایر شهرهای استان موظف هستند نظارت ویژه بر اتوبوس ها و تاکسی‌ها داشته باشند تا رعایت پروتکل‌ها کامل انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه این نشست گفت: عادی انگاری در مقابل بیماری کرونا در استان مرکزی در حال رخ دادن است.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: تقاضاهای زیادی برای بازگشایی‌ها وجود دارد و انتظار است هر تصمیم تنها از طریق ستاد مدیریت کرونا کارشناسی شود.

وی بیان کرد: گزارشاتی از استان‌های همجوار مبنی بر افزایش تعداد بستری ویروس کرونا در هفته جاری وجود دارد که نیاز است مراقبت‌ها و دقت های ویژه صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: عزاداری‌های ایام فاطمیه در استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب اجرا شد که این مهم جای تقدیر دارد.

جمالیان عنوان کرد: بحث افزایش شیوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در کشورهای اطراف زیاد است و رفت و آمد به استان مرکزی به دلیل پایتخت صنعتی ایران نیز زیاد انجام می‌شود که نیاز است مراقبت های ویژه از جمله شناسایی افراد پرسابقه در سفر مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت: تعداد موارد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۲۵ مورد، موارد بستری ۳۱ مورد و موارد سرپایی ۲۵ مورد کمتر شده است اما موارد فوت در این هفته ۲ بیشتر شده است.

دکتر «علی علی‌محمدی» افزود: تاکنون پنج هزار و ۹۹۹ تست در استان مرکزی انجام شده که سه هزار و ۴۴۱ مورد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده که ۴۷۴ مورد آن مثبت بوده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۴۳ مورد توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه انجام شده که ۱۰۸ مورد آن مثبت شناسایی شده و ۴۱۵ مورد نیز توسط دانشکده خمین انجام شده که ۶۱ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: انجام تست‌های رپیت شناسایی کرونا در استان مرکزی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علی‌محمدی تاکید کرد: شیوه نامه جدیدی برای چگونگی فعالیت تالارها از سوی ستاد مدیریت کرونا کشور در دستور کار است که در روزهای آتی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: تهیه کتاب سیمای استان مرکزی در دوران کرونا در دستور کار قرار دارد.

«فائزه عقیلی» افزود: تاکنون ۶ فرمانداری شهرهای مختلف این استان اقدامات خود در دوران کرونا برای تهیه این کتاب را ارسال کرده و گزارش ۶ فرمانداری دیگر هم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده این کتاب تا اول اسفندماه امسال تهیه و چاپ شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا فاصله گذاری هوشمند پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی سیدعلی آقازاده فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا فاصله گذاری هوشمند اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک پروتکل های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا استاندار مرکزی استان مرکزی کرونا در استان استان مرکزی بیماری کرونا انجام شده ویروس کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت