Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:29:47 GMT

مرمت ۲ اثر تاریخی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۳۲۰

مرمت ۲ اثر تاریخی به پایان رسید

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: امسال مرمت دو اثر تاریخی در شیروان به پایان رسید.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال مرمت دو اثر تاریخی در شیروان به پایان رسید که چهار میلیارد ریال برای مرمت اثر تاریخی و گردشگری این شهرستان هزینه شد.

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد: از مبلغ کل هزینه شده، دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای مرمت اثر تاریخی حمام خزینه پیرشهید و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای دسترسی بهتر راه های هنامه واقع در بخش مرکزی شهرستان هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زارع با اشاره به اهمیت آثار تاریخی شهرستان و مرمت آن عنوان کرد: در این خصوص پیشنهاد داده شده دهیاری ها و بخش خصوصی پای کار بیایند و برای امور اقتصادی و فرهنگی از این آثار استفاده کنند زیرا موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر اعتبارات خوبی برای مرمت آثار، تخصیص یافته و اقدامات خوبی انجام شده ولی هنوز بسیاری از آثار نیاز به مرمت و اعتبار مورد نیاز دارد.

 

حمام خزینه روستای پیرشهید شهرستان شیروان بنای تاریخی دوره قاجاریه که با معماری ویژه اسلامی ایرانی ساخته شده است. این حمام خزینه که در سال ۸۲ با شماره ۸۹۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده از سه بخش اصلی شامل رختکن،گرمخانه و خزینه آب سرد و گرم تشکیل شده است. روستای پیر شهید در فاصله‌ پنج کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع است که ۳۲۰ خانوار مشتمل بر هزار و ۴۱۶ نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

 

غارهای دستکند هنامه واقع در شمال شهرستان شیروان و بالادست باغ های سرسبز منطقه در دل کوه واقع شده است. غارهای هنامه شیروان یک مجموعه معماری دستکند است که در سه طبقه روی هم در سینه کوهی در جنوب روستای به همین نام از توابع دهستان سیوکانلو در ۱۸ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار گرفته است. غارهای دستکند در دل کوه و بالادست یکی از دره های فرعی رود اترک به ارتفاع حدود هزار و ۴۴۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده که از جاذبه های دیدنی خاصی برخوردار است. این مجموعه منحصر به فرد که مربوط به قرون اولیه اسلامی (قرن ۳-۵ ق) است، با شماره ۲۲۲۱۴ در فرودین ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی شیروان گردشگری اثر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب