Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:12:06 GMT

وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اختیاری است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۳۴۲

وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اختیاری است


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با روسای مناطق استان خوزستان گفت: همچنان که ستاد ملی کرونا اعلام کرد حضور دانش آموزان در مدارس با صلاحدید خانواده‌ها و به صورت اختیاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم، افزود: مدارس ما در سراسر کشور آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مدارس از رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اطمینان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی گفت: ما برای پایه‌های اول و دوم و دروس علمی هنرستان‌ها آموزش حضوری را بسیار ضروری می‌دانیم به دلیل اینکه ارائه این آموزش‌ها به صورت مجازی از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. اما به دغدغه‌های ستاد ملی کرونا احترام می‌گذاریم و این را اعلام کردیم که آموزش حضوری اختیاری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین تاکید ما در سال تحصیلی جاری این است که نباید حتی یک دانش آموز از آموزش دور بماند و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می‌شود. حتی اگر دانش آموزی سال قبل ثبت نام کرده است و امسال در آموزش‌های مدرسه حضور ندارد، باید حتما پیگیری شود و مشکل دانش آموز را حل کنند. سازمان ثبت احوال طبق قانون مکلف است اطلاعات دانش آموزان و کد ملی آن‌ها را برای پیگیری در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: تمامی تلاش ما تحت پوشش قرار دادن دانش آموزانی است که در فرآیند تحصیل حضور ندارند و برای بازگشت آن‌ها به تحصیل تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حاجی میرزایی گفت: شرایط تبدیل وضعیت همکاران حق التدریس کاملا روشن است و ابلاغ شده است و مراحل اجرایی آن در حال انجام است. بر اساس میزان سهمیه‌ای که امسال دریافت کردیم ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران حق التدریس در کشور به ترتیب امتیازاتی که کسب کردند تبدیل وضعیت می‌شوند و بقیه نیز برای تبدیل وضعیت در سال‌های بعد در نوبت قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش آموزش حضوری آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم