Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین توافق‌نامه همکاری میان رژیم اسرائیل و امارات در زمینه انرژی خورشیدی به امضا رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه القدس العربی، دو شرکت اماراتی و صهیونیستی اولین توافقنامه همکاری در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر را امضا کردند.

این توافقنامه در چارچوب روابط تجاری بوده که قرار است پس از امضای توافقنامه عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر تحت نظارت آمریکا میان دو طرف صورت گیرد که این توافقنامه بخشی از توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقنامه میان شرکت اماراتی «مصدر» و شرکت EDF وابسته به شرکت برق فرانسه ODF منعقد شد.

«یووال اشتاینز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که این قرارداد اولین ثمره‌های توافقنامه‌های موسوم به «ابراهیم» در بخش انرژی است.

«محمد جمیل الرمحی»، مدیر عامل شرکت اماراتی مصدر نیز از «دوره جدید همکاری » در زمینه انرژی پاک بین دو طرف استقبال کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی امارات رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند