Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شهریارپور روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی این استان افزود: اجرای این ۳۰ طرح اولویت‌دار به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی، ملاک انتخاب طرح‌های اولویت‌دار استان را سیاست‌های ناظر بر طراحی طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی الویت‌دار باید رفع چالش‌های اصلی استان را مورد هدف قرار دهد و نتایج حاصل از اجرای طرح‌های پیشنهادی اثرات برجسته‌ای بر اقتصاد استان داشته باشد و این طرح‌ها جزو اقدامات معمول جاری دستگاه‌های اجرایی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریارپور، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس، تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را از طرح‌های قابل پذیرش جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: این سازمان هشت طرح به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال کرده بود که از این تعداد پنج طرح مورد پذیرش قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، تکمیل پایگاه اطفای حریق و نگهداری و تجهیز ایستگاه‌های مادر تولید بذرهای مرتعی شهرکرد از طرح‌های قابل پذیرش از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شمار می‌رود.

شهریارپور به طرح‌های پذیرفته شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز اشاره کرد و گفت: تجهیز و بازسازی معادن، تولید نخ ابریشم، راه‌اندازی مجدد هشت واحد صنعتی راکد و  فعال‌سازی پنج باب معدن متروکه از جمله این طرح‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: از دستگاه شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز ۲ طرح با عنوان پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد و راه‌اندازی مجدد ۲۰ واحد غیرفعال انتخاب شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز کمپینگ بزرگ دوپلان و دره‌عشق، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری بازفت، سامان و چغاخور، احیاء، مرمت و بهره‌برداری از قلعه‌های تاریخی اردل، شلمزار، فرخشهر، بارده و دشت پاگرد و احیاء و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی مرتضوی‌ها، منزوی و گله‌داری از جمله طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

شهریارپور افزود: بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرتصادف محورهای ارتباطی استان، اجرای خطوط فرعی طرح آبرسانی بن به بروجن، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای بن و فرادنبه، تامین آب شرب مناطق روستایی و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا، گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد، تامین فضای پژوهش و فناوری ساختمان پردیس و تکمیل و تجهیز کلینیک بیماران خاص از دیگر طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی، اجرای بهسازی معابر و مسیل‌های روستایی در ۳۱۰ روستا و انجام مطالعات امکان‌سنجی در ۴۷ روستای در معرض خطر، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی آموزش و پرورش و احداث یک باب فضای آموزشی با استانداردهای مدیریت سبز از جمله ۳۰ طرح اولویت‌دار استان به شمار می‌رود.

شهریارپور آخرین مهلت ارائه طرح‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان به دبیرخانه مرکزی را پنج بهمن اعلام کرد و گفت: امکان جابجایی و تغییر طرح‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی تنها تا این تاریخ امکانپذیر است و پس از آن باید لیست طرح‌ها به تهران ارسال شود.

به گزارش ایرنا، برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹، بیش از ۱۰۰ طرح اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری بررسی شد که در نهایت ۱۵ طرح این استان به تصویب رسید.

برچسب‌ها رونق تولید سازمان برنامه و بودجه جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید سازمان برنامه و بودجه جهش تولید رونق تولید سازمان برنامه و بودجه جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اخبار کنکور اولویت دار اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری طرح های اولویت دار طرح اولویت دار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی