Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف اعتباری مستقل برای انجام پروژه‌های حاشیه شهر مشهد خبرداد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: برای حاشیه شهر مشهد یک ردیف مستقلی داشتیم که بر اساس آن عمل می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ردیف کلی دیگری هم برای حاشیه شهر مشهد وجود داشت که با تزریق اعتبار می‌توانستیم نسبت به تکمیل پروژه‌ها در حاشیه شهر مشهد اقدام کنیم. از آن جا که سایر استان‌ها نیز متقاضی بودجه‌ی مستقل برای حاشیه شهر خود بودند، تمام ردیف‌های حاشیه‌ شهرهای کشور به یک ردیف اختصاص یافت اما از آن جا که توجه به حاشیه شهر مشهد برای مسئولین کشور متمایز است، موافقت دولت را برای ایجاد یک ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد جزو مصوبات این جلسه قرار دادیم. مطابق پیشنهاد استاندار خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژهای حاشیه شهر مشهد در این سفر تصویب خواهیم کرد.

وی در خصوص تخصیص بودجه زیارت تصریح کرد: برای بودجه زیارت نیز چنین برنامه‌ی مشابهی داریم. هر استان و شهری یک امام‌زاده دارد. نیازهای خدماتی در مشهد، قم و شیراز قابل مقایسه با سایر شهرها نیست اما متاسفانه تقاضا برای استفاده از این ردیف برای تمام کشور وجود داشته است. از همین رو با توجه به اهمیت موضوع پذیرش زائر برای مشهد و خراسان رضوی، دولت آمادگی خود را برای انجام نیازهای موجود در این عرصه را اعلام کرده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تکلیف سهم نفت در بوجه ۱۴۰۰ گفت: مجلس و یا دولت حدود ۲۳ درصد سهم نفت را در نظر گرفته است، کمیسیون تلفیق مجلس ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم نفت را افزایش داد. در مجموع ۱۲۸ هزار میلیارد تومان و در جمع حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به منابع افزوده شده است. اظهار نظر اولیه مبنی بر اینکه حجم بودجه زیاد است کارشناسی شده و تمام نیازهای کشور بررسی شده است، بنابراین رقم زیادی نیست. مجلس به دلیل حجیم بودن آن انتقاداتی داشت. امیدوارم مجلس در جلسات علنی خود تصمیاتی بگیرد که برای کشور نافع است.

نوبخت در خصوص پیش‌بینی‌اش از قیمت نفت و دلار در لایحه خاطرنشان کرد: برای نفت حدود ‌۴۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌ایم. با توجه به وضعیت کنونی بازار نفت امکان تحقق آن وجود دارد. ارز را هم به طور متوسط ۱۱۵۰۰ تومان دیده‌ایم که امیدواریم به این عدد دست پیدا کنیم. امیدوارم رقم ۱۷۵۰۰ تومان در جلسه علنی مجلس نیز به ۱۱۵۰۰ تومان تقلیل پیدا کند. افزایش قیمت ارز غیر منطقی و احساسی بود و باید به رقم‌های متعادل‌تری بازگردد.

وی در خصوص انتقاد شهردار مشهد به عدم انجام وظایف دولت جهت تحقق بودجه‌هایی قطارشهری عنوان کرد: آنچه تعهد و وظیفه دولت است انجام شده، دولت در هر ‌طرح مترویی ۵۰ درصد موظف است پرداخت کند که تا کنون نیز انجام شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حاشیه شهر مشهد برای حاشیه شهر حاشیه شهر مشهد میلیارد تومان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

کد خبر 6096277

دیگر خبرها

  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی