Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:24:41 GMT

کاهش محسوس مبتلایان کرونا در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۹۳۰

کاهش محسوس مبتلایان کرونا در استان اردبیل

به گزارش ایرنا، در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل، تعداد بستری‌های جدید کرونا در این استان به ۱۲ نفر در شبانه روز گذشته رسیده که این آمار ۱۰۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته مجموع بیماران بستری همزمان کرونا به ۱۵۷ نفر کاهش یافته که پایین‌ترین آمار در ۶ ماه گذشته بوده و ۳۴۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این مرجع، تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با روند نزولی کُند، از ۸۳ مورد به ۵۲ نفر کاهش یافته است.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، ۹ شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان خلخال، سرعین و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با آبی شدن وضعیت شیوع کرونا، امیدواری برای مهار شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان افزایش یافته و با ادامه شرایط پایدار کنونی، ۹ شهرستان این استان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به فرایند کاهش تدریجی شیوع کرونا در این استان در چند روز اخیر و جان باختن پنج نفر دیگر از مبتلایان کرونا در شبانه‌روز گذشته اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۳۸ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی از ترخیص ۳۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده ولی نگرانی از اوج دوباره شیوع کرونا در استان پابرجاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی چند روز اخیر شیوع کرونا در استان، در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدار داد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، هفت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ هفته گذشته ۲ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور کرونا در استان اردبیل شیوع کرونا در استان درمانی استان شبانه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در یک ماه گذشته ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۵ هزار و۷۲۱ برگ بارنامه نیز در این استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، انواع بنزین، آب معدنی، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، گندم و گازوئیل برشمرد و افزود: روند جابه‌جایی کالا در این استان بدون هیچ مشکل و به‌صورت عادی ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۳۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل ،۷ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد ،۷۹ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۸ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار ،۸ هزار تن کالا از شهرستان مشگین‌شهر ،۳ هزار تن کالا از شهرستان گرمی ،۷ هزار تن کالا از شهرستان خلخال و ۱ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

وثوقی در مدت یاد شده افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در شهرستان پارس آباد را یادآور شد و اظهار داشت: در مدت مشابه سال قبل ۶۵۹ برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در یک ماهه گذشته این رقم ۷۸۲ برگ بارنامه است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل‌ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود :۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان اردبیل هستند.

وثوقی گفت: از مردم و صاحبان کالا خواستاریم هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

کد خبر 747621

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست