Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ همزمان با هفته هوای پاک با حضور عضو شورای شهر تهران، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۹ به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در این مراسم که جمعی از مدیران شهرداری منطقه و شورایاران نیز حضور داشتند، الهام فخاری عضو و رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدام شهرداری منطقه 19 در جایگزینی استفاده از انرژی‌های پاک با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ساختمان ستادی منطقه اظهار کرد: در واقع این منطقه توانسته شعار«از خود آغاز کنیم» را تحقق ببخشد چراکه اگر هر فرد، نهاد و دستگاهی حرکت را از خود آغاز کند ، باعث هم افزایی و توسعه آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد اقدام مثبت شهرداری منطقه 19 در استفاده از انرژی‌های پاک به عنوان پیشگام و الگو در سایر مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران و همچنین دیگر نهادها و ارگان‌ها محقق شود تا بتوانیم شاهد روزهایی سالم تر با جایگزینی  90 درصد انرژی‌های مصرفی با انرژی‌های پاک باشیم.

در این مراسم شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیریت شهری این منطقه در پیشبرد اهداف زیست محیطی منطبق با برنامه سوم توسعه شهر تهران قدردانی کرد و بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی در پشت بام ساختمان شهرداری این منطقه را اتفاقی مبارک و رخدادی محیط زیستی دانست که منجر به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار آلودگی‌های زیست محیطی و نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

انصاری با اشاره به محورهای اصلی اقدامات این حوزه در برنامه سوم توسعه شهر تهران تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و نیز مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران از جمله این محورها است که در همین راستا نیز موضوع ممیزی انرژی و کاهش هدررفت آن را با هوشمندسازی انرژی‌ها پیگیری می‌کنیم.

انصاری دیگر محور اصلی فعالیتها را توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک اعلام کرد که ضرورت دارد با اولویت قراردادن این موضوع در سطح کلان، استفاده از این نوع انرژی‌ها به منظور کاهش معضلات زیست محیطی  توسعه یابد.

علی توکلی شهردار منطقه19  از دیگر سخنرانان این مراسم بود که بر ضرورت استفاده از انرژی‌های نو، پاک و تجدیدپذیر در راستای عمل به اهداف برنامه سوم توسعه شهر تهران تأکید و ابراز خرسندی کرد که این منطقه توانسته به عنوان پایلوت این ابتکار نو را راه اندازی کند.

به گفته توکلی کاهش 10 درصدی مصرف برق منطقه از نتایج مثبت این اقدام است و با توجه به این موضوع نیز راه اندازی نیروگاه خورشیدی در سایر ساختمان‌های منطقه در اولویت برنامه‌های اجرایی این شهرداری قرار گرفته است.

براساس این گزارش فاز نخست احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت بامی و به ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری این منطقه کلید خورده است که این نیروگاه قابلیت تولید 22 هزار و 300 کیلووات ساعت برق در سال را دارد.

شورای شهر تهران: خیابان کنار "آرامستان دولاب" پیاده‌راه می‌شودسکوت سخنگوی شورای شهر تهران در ارتباط با بازداشت دو شهردار منطقه شکست!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران استفاده از انرژی نیروگاه خورشیدی شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان گفت: روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا صادر نشدن مجوز‌های ترافیکی با کندی پیش می‌رفت.

هادی حق‌بین، افزود:گزینه اجرایی مناسب‌تر جایگزین شد و همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: سال گذشته، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت طرح بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره دومین طرح قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح چرخه‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این طرح انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده طی یکسال به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران