Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:32:45 GMT

فرایند تولید باید دانش محور باشد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۶۸۴

فرایند تولید باید دانش محور باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درحوزه آموزش، پژوهش و فناوری بر ضرورت دانش محوری فرایند تولید در جهت افزایش بهره وری تأکید کرد.

 حبیب امین زاده با بیان این‌که به همت همکاران و برنامه ریزی‌های مدون پیش بینی شده سازمان صمت استان طی سه سال متوالی به عنوان سازمان برتر در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری انتخاب شده است، گفت: استمرار کسب عناوین برتر طی چند سال متوالی نشان دهنده عمکلرد مطلوب مجموعه صنعت ، معدن و تجارت و واحدهای صنعتی و تولیدی استان در زمینه های اجرایی و امکاناتی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های خوبی در مسیر تحقیقاتی و پژوهشی در استان بنا نهاده شده است، افزود: براساس برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت فرایند صنعتی شدن طی دو سال گذشته با محوریت واحدهای دانش بنیان و انتقال از فرآیندهای سنتی در تولید به سمت فناوری های دانش بنیان با جدیت دنبال می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طی دو سال گذشته و با توجه به اهمیت توجه به رونق تولید و جهش تولید در شرایط تحریم های ظالمانه، دو مقوله استفاده از فناوری‌های دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی ساخت به جای مونتاژ در مباحث تولیدی از مهم‌ترین ارکان مجموعه وزارت صمت بوده است.

وی ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را بهترین فرصت برای ایجاد فناوری های نوین، تولید دانش محور و افزایش بهره وری دانست و اظهار کرد: رتبه برتر استان حاکی از برنامه ریزی‌های مطلوب در واحد آموزش و تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی است و همین امر موجب بهره مندی از توانمندی‌های واحدهای صنعتی در افزایش ظرفیت تولید دانش محور می‌باشد.

امین زاده ضمن قدردانی از تلاش همکاران و مدیران واحدهای صنعتی استان در کسب عنوان برتر کشوری بر تداوم برنامه محوری در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری تأکید کرد وگفت: مسیر اصلی واحدهای تولیدی حرکت در مسیر تحقیق و توسعه است و باید به صورت عملیاتی و اجرایی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تعامل بیش از پیش با سایر مجموعه های متولی اعم از پارک های علم و فناوری و فعالین بخش های علمی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه جامعه صنعتی ، معدنی و تجاری استان در این حوزه ، گفت : شرکت موتوژن در زمینه طرح برتر پژوهشی و محصول برتر حوزه تحقیق و توسعه (R&D) عنوان برتر کشوری را کسب کرده است و شرکت آذر ستاویز به عنوان شرکت نمونه فنی – مهندسی در سطح ملی انتخاب شده است .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از پیشرفت ها و دستاوردهای واحدهای صنعتی استان در زمینه تولید پمپ های هیدرولیکی، پمپ های ضد جرقه و واحدهای تولیدی الکترونیکی به صورت تولید انبوه خبر داد و افزود: سازمان صمت استان آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی در حرکت به سمت دانش محوری و ارتقاء واحدهای تحقیق و توسعه از طریق فراهم سازی زمینه های آموزشی در واحدهای صنعتی است .

وی درادامه با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان صمت استان در سال جهش تولید، تصریح کرد : کسب عنوان برتر در سه ماهه اول سال جاری بین سازمانهای صمت کشور، کسب عنوان برگزیده در جشنواره شهید رجایی و همچنین کسب رتبه برتردر سطح ملی درحوزه آموزش، پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، طی دو سال متوالی از جمله عناوین سازمان صمت استان بوده، که به همت همکاران سازمان صمت استان محقق شده است.

در پایان این مراسم از مدیران سازمان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و جمعی از برگزیدگان استان آذربایجان شرقی در نهمین جشنواره آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گفتنی است؛ نهمین جشنواره آموزش و پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری که به منظور ایجاد انگیزه و توسعه فعالیت بنگاههای تولیدی و تجاری، سازمان های زیرمجموعه وزارت متبوع، انجمن‌های تخصصی و موسسات تحت پوشش برگزار گردید.

برگزیدگان این جشنواره از بین طرح های پژوهشی صنعتی، معدنی و تجاری ، سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی، واحد های تحقیق و توسعه، مراکز پژوهش های صنعتی ، معدنی و تجاری، شرکت های خدمات فنی – مهندسی ، محصولات تحقیق و توسعه، شرکت های دانش بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر، اتحادیه های صنفی تجاری و واحدهای صنفی، انجمن های فنی مهندسی و انجمن های صنعتی، معدنی وتجاری مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال جهش تولید واحدهای صنعتی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی دانش بنیان پژوهش و فناوری تحقیق و توسعه معدنی و تجاری معدن و تجارت حوزه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان