Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وزارت بهداشت پاکستان طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا» و واکسن «سینوفارم» چین را صادر کرد. در عین حال انتقادهایی از داخل شنیده می‌شود که دولت پاکستان برخلاف دیگر کشورهای جهان، اقدام فوری در تامین واکسن مورد نیاز مردم اتخاذ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه به زودی ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری و وارد کشور می‌شود، از چالش تامین نیاز همه جمعیت کشور به ایمن سازی علیه ویروس کرونا خبر داد.

«فیصل سلطان» امروز به رسانه‌های پاکستانی گفت: ایمن سازی تمام جمعیت کشور برای دولت کار آسانی نخواهد بود، با این حال اولویت دریافت کنندگان واکسن با ورود اولین محموله واکسن‌های خارجی، ماموران سلامت، کارمندان بیمارستان‌ها و افراد ۶۵ سال به بالا در اولویت تزریق قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در مرحله دوم به شهروندان ۶۰ سال و در مراحل بعدی به سنین ۱۸ به بالا واکسن کرونا تزریق خواهد شد. تامین واکسن از اوایل اسفندماه در پاکستان آغاز شده و قرار است اولین محموله به مقدار یک میلیون دوز وارد کشور شود.

دولت پاکستان درحالی از دریافت واکسن کرونا تا آینده نزدیک خبر می‌دهد که ماه گذشته پیشنهاد مسکو برای ارائه واکسن کرونای روسی موسوم به «اسپوتنیک وی» را دریافت کرد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین  ۵۲۷ هزار و ۱۴۶ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پاکستان که پیش‌تر بر لزوم دسترسی یکسان کشورها به هرگونه واکسن برای ریشه‌کنی کرونا تاکید داشته، اکنون به صف سفارش دهندگان واکسن کرونا پیوسته و برای آن از هم اکنون بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری درنظر گرفته است. 

برچسب‌ها پاکستان چین دانشگاه آکسفورد اسلام آباد واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان چین دانشگاه آکسفورد پاکستان چین دانشگاه آکسفورد اسلام آباد واکسن کرونا اخبار کنکور واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی