Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس را یکی از عظیم‌ترین پروژه‌ها در سطح خاورمیانه دانست و گفت: با پول نفتی که در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ و بعد از برجام فروختیم توانستیم تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه‌ها را وارد و طرح‌های عظیمب را به ثمر برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام حسن روحانی» امروز (پنجشنبه ۲ بهمن) در مراسم آغاز بهره برداری از طرح بزرگ ملی که با همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری رسیده اظهار کرد: من این افتتاح را به مردم عزیز بهبهان، ماهشهر، بندر امام، گچساران و همه مردم تبریک عرض می‌کنم، این پالایشگاه پروژه بسیار مهمی است، یک تحول بزرگ و افتخاری برای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری با اشاره به اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران در سال‌های اخیر توسط آمریکا افزود: کارهای آنهایی که علیه ملت ما توطئه و برنامه‌ریزی کرده بودند در روزهای پایانی عمر منحوس‌شان برای همه جهان و ملت‌ها و خود ملت آمریکا نیز روشن شد و همگان دیدند که اینها چقدر ضددمکراسی و پارلمان بودند.

 

وی اضافه کرد: همانطور که یک روزی مجلس شورای ملی آن زمان را مستبدین به توپ بستند این‌ها نیز آخر عمرشان با اوباشی که به سمت کنگره فرستادند، کنگره را به توپ بستند، این‌ها از آغاز کارشان به همین صورت بودند منتها در پایان برای همه آشکار شد که این تروریست‌ها چه جنایتی بر مردم آمریکا و مردم جهان روا داشتند.

 

روحانی تصریح کرد: این پروژه عظیم که در خاورمیانه بی‌نظیر است در شرایطی امروز به دست فرزندان این مرز و بوم و این ملت و تلاشگران به افتتاح رسید که در سال های ۹۴ و ۹۵ در سایه برجام دست و بال ما باز شده بود و توانستیم نفت را صادر کنیم و بخش بزرگی از پول نفت به صندوق توسعه  وارد شد و توانستیم برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه  هزینه کنیم.

 

وی ابراز کرد: برخی فکر می کنند همه پول فروش نفت در اختیار دولت است در حالی که ۳۸ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه واریز می‌شود و ۱۴.۵ درصد آن نیز برای توسعه و اداره نفت در اختیار خود شرکت ملی نفت است و امیدواریم سال آینده همانطور که پیش‌بینی کرده ایم روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه  نفت بفروشیم و با درآمد حاصل از آن بتوانیم طرح ها و پروژه های توسعه ای بیشتری را تکمیل و افتتاح کنیم.

 

رئیس جمهور در ادامه از خوزستان به عنوان یکی از استان های مهم کشور از نظر منابع نفت و گاز و همچنین از نظر کشاورزی نام برد و عنوان کرد: امروز مردم خوب این استان شاهد افتتاح یک طرح بسیار بزرگ و مهم پالایشگاهی هستند که ۳.۴ دهم میلیارد دلار برای آن هزینه شده و طرحی است که برای محیط زیست منطقه بسیار مهم است.

 

وی به نتیجه رسیدن طرح جمع آوری گازهای مشعل سوز (فلرها) که موجب آلوده شدن فضا می شوند را یکی از اقدامات مهم محیط زیستی این دولت عنوان کرد و افزود: از همه کارگران، مهندسان و مدیران بخاطر انجام این کار بزرگ بسیار متشکرم.

 

روحانی افزود: با پول نفتی که در سال های ۹۴ تا ۹۶ و بعد از برجام فروختیم توانستیم تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه ها را وارد کشور کنیم و توانستیم این طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر برسانیم، آنهایی که بدزبان هستند و شاید مطلع نباشند بدانند که سیاست خارجی و دیپلماسی چقدر می‌تواند در اقتصاد و تولید و در جهش تولید نقش داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش مهم جهادگری و ایثار جوان‌ها و مهندسین کشور در به بهره برداری رسیدن پالایشگاه عظیم بیدبلند خاطر نشان کرد: این پالایشگاه عظیم را با دستان فرزندان توانمند کشور خودمان به ثمر رساندند و این جزو افتخارات بزرگ ماست.

 

رئیس جمهور بیان کرد: امروز ایران جزو کشورهایی است که ابرپروژه‌های بزرگ را در نفت، گاز، پتروشیمی، برق، پالایشگاه‌ها، کشاورزی، سدسازی و نیروگاه‌سازی را توسط فرزندان خود انجام می دهد و امروز در شرایط شیوع کرونا، همه تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز کشور را شرکت‌های دانش‌بنیان خودمان درست می‌کنند و ۹۴ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود که افتخار آمیز است.

 

وی همچنین به نقش مهم بانک ها در حمایت و تامین اعتبار اجرای پروژه های بزرگ توسعه ای در کشور اشاره کرد  و گفت: امروز بانک های سپه، صنعت و معدن، تجارت، ملت، پارسیان با تشکیل یک کنسرسیوم و با استفاده از منابع صندوق توانستند هزینه‌های این پروژهعظیم را تامین و آن را به ثمر برسانند.

 

روحانی همچنین با اشاره به فعال شدن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی اذعان کرد: امروز با افتتاح این پروژه عظیم شاهدیم که بخش خصوصی در صنایع بالادستی پتروشیمی هم می تواند فعال شود و افتتاح یازدهمین پروژه پتروشیمی در این دولت از افتخارات بزرگ است.

 

وی در پایان سخنان خود یاد آور شد: این پروژه عظیم که ۱۸ درصد آن در دولت قبلی و ۸۲ درصد در این دولت اجرا و  ۳.۴ دهم میلیارد دلار برای آن هزینه شده است، سالانه ۷۰۰ میلیون دلار محصول صادر می کند و می‌تواند در عرض ۴.۵ سال پولی که برایش هزینه شده را در‌آورد و این جزو افتخارات ما است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس دکتر روحانی رئیس جمهور بهره برداری مورد نیاز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)

فرادید نوشت: در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های کره‌ای در ژانرهای فاجعه‌ای و مهیج را ملاحظه می‌کنید.

بگذارید نام «قطار بوسان» را در این فهرست نگذاریم! نه به این خاطر که فیلم درخشانی نیست بلکه کاملا بر عکس، به این دلیل که نامش تقریبا در هر فهرستی از بهترین فیلم‌های کره‌ای تکرار شده و همۀ طرفداران فیلم‌های کره‌ای با آن آشنا هستند.

در اینجا به سراغ فیلم‌هایی می‌رویم که نسبتا کمتر دیده شده‌اند؛ از ماجرای یک فرار بزرگ تا یک گرفتاری واقعا «نفسگیر» در داخل یک تونل تا پخش زندۀ یک وحشت بزرگ.

۱. جزیرۀ کشتی جنگی (The Battleship Island)

در دوران استعمار کره توسط ژاپن، ۴۰۰ مرد و زن کره‌ای که برای کار اجباری در معدن زغال سنگ به جزیرۀ هاشیما برده شده‌اند، طرحی برای یک فرار بزرگ و دراماتیک می‌ریزند.

۲. شمارش معکوس مرگ (The Terror Live)

یک مجری تلویزیونی بعد از انجام مصاحبه‌ای اختصاصی با یک تروریست که پلی را منفجر کرده است، متوجه می‌شود که برای خودش هم یک بمب کار گذاشته شده و جانش در خطر است؛ به علاوه، این موقعیت وحشتناک در زمان پخش زنده اتفاق می‌افتد.

۳. خیلی مخفیانه (Secretly, Greatly)

این فیلم جذاب داستان سه جاسوس کرۀ شمالی را روایت می‌کند که بعد از آموزش‌ به کره جنوبی می‌روند و در قالب سه شخصیت کاملا عادی در آنجا زندگی می‌کنند. بعد از یک مدت خیلی طولانی که هیچ دستوری به آن‌ها نمی‌رسد، آن‌ها به زندگی جدیدشان عادت می‌کنند و مثل سه همسایه عادی به زندگیشان ادامه می‌دهند؛ اما ناگهان با رسیدن یک دستور خیلی محرمانه و خیلی تکان‌دهنده، زندگی آن‌ها زیر و رو می‌شود.

۴. تونل (Tunnel)

مردی در راه رسیدن از سر کار به منزل، وارد یک تونلِ تازه افتتاح‌شده می‌شود؛ اما تونل فرو می‌ریزد و این شروع ساعاتی نفسگیر و هیجان‌انگیز است.

۵. پاندورا (Pandora)

انفجار یک نیروگاه هسته‌ای به دلیل زمین‌لرزه منجر به شرایطی می‌شود که فقط کارکنان نیروگاه می‌توانند از تبدیل شدنش به یک فاجعۀ ملی جلوگیری کنند.

۶. آنفولانزا (Flu)

این یکی از جذابترین فیلم‌ها با موضوع بیماری‌های واگیردار است. یک ویروس هوازی مرگبار، جمعیت شهری در ۲۰ کیلومتری سئول را مبتلا می‌کند و این آغاز یک هراس عمومی و هرج و مرج نفسگیر است.

۷. برج (The Tower)

در میانۀ یک جشن مجلل شب کریسمس در یک ساختمان لاکچری، ناگهان شعله‌های آتش زبانه می‌کشند و مهمانی به کابوسی از تلاش برای زنده ماندن تبدیل می‌شود.

۸. مختل‌شده (Deranged)

داستان این فیلم هم در مورد شیوع یک بیماری است اما نه یک بیماری کشندۀ معمولی! این بیماری کنترل مغز آدم‌ها را به دست می‌گیرد و باعث می‌شود که آن‌ها احساس تشنگ دیوانه‌واری داشته باشند؛ این تشنگی آن‌ها را به پریدن در رودخانه و غرق شدن در آنجا می‌کشاند.

۹. گودال (Sinkhole)

یک خانواده از قشر کارگر توانسته‌اند پس از ۱۱ سال صاحب خانه شوند؛ آن‌ها در خانۀ جدیدشان یک مهمانی ترتیب می‌دهند اما در نیمه‌های شب بارانی سیل‌آسا می‌بارد و گودالی عظیم خانه را در خود فرو می‌برد. حالا اعضای خانواده و همسایه‌ها باید قبل از اینکه گودال پر از آب شود از آن بیرون بیایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رسوایی در سینمای کره جنوبی / اغراق در فروش 323 فیلم بازیگر معروف کره‌ای از شرم خودکشی کرد ؛ تصور کنید ایموجی حیرت، افسوس و ... هنرپیشۀ کره‌ای، قربانی "پتک کوبندۀ اخلاق" شد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند