Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:33:55 GMT

جاده‌های شمالی خراسان رضوی لغزنده است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۶۰۵۳

جاده‌های شمالی خراسان رضوی لغزنده است

ابراهیم نصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در حوزه راهداری جغتای و جاده قوچان - درگز در محدوده گردنه تیوان موجب لغزندگی سطح جاده‌ شده و آغاز بارش باران در جاده اصلی قوچان - چناران و مه گرفتگی در جاده قوچان - درگز در محدوده زوباران نیز رفت و آمد خودروها را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رانندگان باید قبل از ورود به این جاده‌ها از وضعیت آنها کسب اطلاع کرده و برای عبور، تدابیر ایمنی را مد نظر قرار دهند، مسافران نیز از سفرهای غیرضروری در این مسیرها تا مساعد شدن هوا بپرهیزند.

کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:  از امروز تا ساعات اولیه صبح فردا افزایش وزش باد، کاهش دمای هوا و بارش برف و باران در استان رخ می‌دهد  که سرعت وزش باد در مناطق بادخیز استان از قبیل شهرستانهای تایباد، سرخس، باخرز و بخشهایی از سبزوار و کاشمر به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

زهرا آهنگرزاده افزود: بارندگی‌ها به تدریج شمال و مرکز استان را در بر می‌گیرد که در نواحی شمالی به صورت بارش برف بوده و با تشکیل مه، کاهش دید در گردنه ها و کولاک برف همراه می شود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه تا ظهر فردا در این استان ادامه دارد و بعد از آن کم کم از منطقه خارج می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش دمای هوا و بارندگی در مناطق شمالی این استان آغاز شده که تا صبح شنبه ادامه دارد و دمای هوا در مناطق سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر نیز می‌رسد.

وی افزود: از ظهر شنبه هفته آینده دمای روزانه استان افزایش می‌یابد اما سرمای شبانه تا اواسط هفته آینده ماندگار است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در استان خراسان رضون وجود دارند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد. 

برچسب‌ها مشهد مرکز مدیریت راه های کشور بارش برف بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مرکز مدیریت راه های کشور بارش برف مشهد مرکز مدیریت راه های کشور بارش برف بارش باران اخبار کنکور خراسان رضوی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: پوشش ابر تمامی استان را فرا گرفته است و در مسیر سرخس، چناران، سرولایت، فریمان، جوین و اطراف مشهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.

سرهنگ محمد قانعی نژاد افزود: ترافیک نیز در مسیر مشهد به چناران نیمه سنگین و در سایر جاده های خراسان رضوی عادی و روان است.

وی بیان کرد: در۲۴ ساعت گذشته ۲ فقره تصادف فوتی با ۲ کشته، ۶ فقره تصادف جرحی با هشت مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده های خراسان رضوی رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با دقت زیاد و رعایت سرعت مطمئنه در طول مسیرها تردد کنند.

 بارش باران از عصر دیروز در نقاط مختلف خراسان رضوی آغاز شد و ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند