Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، هادی خانیکی روز پنجشنبه در دومین روز از اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید۱۹ در دانشگاه شریف در خصوص موضوع کرونا آموزش برخط و غیبت اجتماعی در دانشگاه اظهار داشت: گفت و گو افراد فرهیخته در دانشگاه به خاطر شرایط کرونا بسیار دشوار شده است و نیاز است دانشجویان و اساتید گروه های مشترک تشکیل دهند و گفت و گو کنند که دانشگاه ها در ایام کرونا در قبال جامعه و دولت و نهادها چه کاری می توانند انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  ضرورت دارد نهادهای علم و انجمن های علمی با تشکیل ائتلاف هایی به بالا بردن آگاهی و انتقال علم و داوری اجتماعی کمک کنند. دانشگاه نیز مانند سایر نهادها با ویروس ناشناخته ای رو به رو شد که دارای تهدیدها و فرصت‌های همه جانبه است. به عنوان مثال ما با مسئله تقلب و کپی کاری رو به رو هستیم و به نوعی این موضوعات تهدیدات آموزش مجازی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: در هر پدیده فناورانه ابتدا در جوامع در حال گذار بیشتر جنبه های تهدید آمیز آن به چشم می خورد تا جنبه های مثبت و در حال حاضر تهدیدی که نظام اجرایی، پژوهشی و تحصیلی را تهدید می کند هزینه های جدی و جدیدی را دارد.

خانیکی اظهار داشت: نیاز است دانشگاه را در وضعیت کرونایی و پس از آن مورد مطالعه قرار دهیم و تجارب جهانی را دنبال کنیم و برای بررسی نباید تنها به سراغ دانشجویان برویم و نیاز است تمام کنشگران دانشگاهی بررسی شوند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه مسئله فعالیت نهاد دانشگاه در شرایط کرونا در هم تنیده و پر شتاب است و نمیتوان با مطالعات ارام دنبال کرد و این مسئله باید با درهم‌تنیدگی و شتاب لحاظ شود. همچنین ما ناگزیر هستیم ‌وضعیت آموزش مجازی و رخدادهای موثر را در سطوح رفتارها دنبال کنیم و تغییر رفتارها درحد نظر سنجی های ادواری دنبال نشود و محققان این وضعیت پیش آمده را موضوع مطالعه دانشگاهی قرار دهند.

تغییرات مراودات اجتماعی رصد شود

خانیکی در ادامه اظهار داشت: نیاز است تغییر ساختاری که در مراودات اجتماعی پیش آمده، حذف حضور فیزیکی، جایگزین شدن دیجیتال، حوزه روانشناسی و روانپزشکی و انتقال مسائل روانی رصد شود.

سیطره نیل به احیا مراودات حضوری و نیل به دیده شدن به اجبار مورد غفلت قرار گرفته و مسئله مهم است.

وی ادامه داد: تغییر روند فعالیت های فرهنگی نیز موضوع مهم دیگری در دانشگاه ها است که این کار نیاز به اقدام جدی دارد همچنین  توجه به سمت روشن و مفید فناوری ها نیز اهمیت دارد زیرا ‌توانایی و خلاقیت افراد تغییر شکل پیدا کرده است.

خانیکی تصریح کرد: نیاز است روندهای هم‌بسته ساز در جامعه احیا و از روند گسسته ساز جلوگیری شود زیرا گسسته سازی در جامعه باعث گسترش خشونت و اسیب های روانی مثل خودکشی می شود. همچنین افزایش جمع های اکادمیک‌ و دانشجویی و همبستگی باعث کمتر شدن آسیب روانی می شود و این سیر تغییر در زیست اجتماعی و اخلاقی و روانی را موضوعی برای اندیشیدن است.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ از صبح چهارشنبه اول بهمن ماه با حضور معاون وزیر علوم و ریس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف کلید خورد.

مراسم افتتاح اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید – ۱۹ با سخنرانی مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، رییس  دانشگاه تهران و معاون دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.
مجید صفاری نیا، سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، منصوره السادات صادقی، ریس کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ و حمید یعقوبی دبیر علمی این کنگره، از دیگر سخنرانان برنامه های روز نخست هستند.

همچنین در ادامه آیین افتتاحیه، گویا ریس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، نظرات و یافته های علمی را در خصوص کووید ۱۹ بیان می کند.

در این همایش ۲ روزه ۶ نشست تخصصی، خدمات مشاوره و مددکاری دانشگاهها در دوران کرونا، خدمات بهداشتی و پیشگیری از کرونا در دانشگاهها، چالش های آموزش مجازی از منظر  دانشجویان و اساتید در دوران کرونا، ابعاد روان شناختی خانواده دانشجو در دوران کرونا، ابعاد جامعه شناختی و فرهنگی دانشجویان در ایام کرونا واموزش مجازی دانشجو در دوران کرونا و پسا کرونا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا هادی خانیکی دانشگاه صنعتی شریف آموزش برخط پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هادی خانیکی دانشگاه صنعتی شریف ویروس کرونا هادی خانیکی دانشگاه صنعتی شریف آموزش برخط اخبار کنکور کنگره ملی دانشگاه و کووید دوران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک