Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، و باز شدن مسیر ثبت نام فوتبالی‌ها تصور می‌شد چندین چهره قدیمی یا پیشکسوت این رشته گام به میدان رقابت برسر ریاست فدراسیون فوتبال بگذارند اما در نهایت تنها علی کریمی بود که با سابقه بازی در تیم ملی وارد گود رقابت با مدیران پرسابقه ورزش شد.

به گزارش تابناک ورزشی، کارشناسان یکی از دلایل عدم استقبال فوتبالیست های سرشناس از انتخابات فدراسیون فوتبال را حضور پررنگ دولتی‌ها می دانند؛ گویا اهالی فوتبال معتقدند در نهایت قدرت رقابت با گزینه های مورد حمایت دولت را ندارند و نمی توانند مثل آنها لابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال؛ یک دهه و نیم زیر سایه دولت ها

در انتخابات پیشین گفته می‌شد که مهدی تاج با حمایت برخی مقامات دولتی ریاست را به دست آورده و حتی مصطفی آجورلو مستقیما نام جهانگیری معاون اول حسن روحانی را بعد از انتخابات چهارسال قبل مطرح کرد. دولت هم هیچگاه پاسخی به حمله آجورلو نداد.

هشت سال قبل از آن هم علی کفاشیان به عنوان گزینه سایه محمد علی آبادی ثبت نام کرد و در نهایت بعداز حذف رییس وقت سازمان تربیت بدنی از سوی فیفا ، بدون رقیب رییس فدراسیون شد تا با کنار گذاشتن دادکان، نزدیک به ۱۴سال فوتبال به دست گزینه های تحمیلی دولت اداره شود.

در مهلت ثبت نام انتخابات اسفند سال گذشته فوتبال نیز که با دستور فیفا لغو شد، محمدحسین قریب گزینه وزارت ورزش و دولتی ها بود تا برای دومین مرتبه شانس خود را بیازماید اما شانس با او یار نبود و اساسنامه تقلبی، مانع برپایی مجمع شد.

حالا با گذشت یکسال، دکتر قریب جای خود را به کیومرث هاشمى داده است و به طور علنی از کاندیداتوری او دفاع کرد تا مشخص شود پرچم دولتی ها در انتخابات فوتبال زمین نمی ماند.

در این ميان محسن صفایی فراهانی نیز در دولت اصلاحات و با وجود اختلاف با نفر نخست دستگاه ورزش، با حمایت مدیران ارشد دولت بر کرسی ریاست فوتبال تکیه زد و عملکرد مطلوبش آغازگر تئوری اشتباه تاثیر مثبت دولت در فوتبال بود، حال آنکه ظرفیت های شخصی صفایی فراهانی در مدیریت باعث ایجاد تحولاتی در فدراسیون آماتور ایران شده بود و دولت نقشی در تحول دو دهه قبل این نهاد ورزشی نداشت.

حالا اگر سنت ۲۰ سال اخیر فوتبال حفظ شود، احتمالا کیومرث هاشمی شانس خود را بیشتر از رقبا می داند. طرفداران او حامل یک پیام برای مجمع هستند؛ اینکه فوتبال بدون کمک دولتی و حکومتی ، توان اداره خود را نخواهد داشت.

هاشمی از محمد على آبادى ٨٦ تا مسعود سلطانى فر ٩۹ ، در همان جبهه دولتی ها مانده و این بار می‌خواهد از پشت این سنگر، خاکریز فوتبال را فتح کند و در اینصورت واضح است که چالش هایی را با دستورات و خواسته های فیفا طی چهارسال آتی خواهیم داشت.

 

هاشمی؛ نماینده دو دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب در فدراسیون فوتبال!

كيومرث هاشمى كه پيش از اين به عنوان معاون محمد على آبادى در سازمان تربيت بدنى دولت احمدی‌نژاد، بعداز عزل غيرقانونى دادكان بعداز جام جهانی ۲۰۰۶ به مقام موقت سرپرستی فدراسيون فوتبال در دوده استقرار کمیته انتقالی رسیده بود، ۱۴سال بعد به عنوان مشاور مسعود سلطانى فر كانديداى رياست فدراسيون فوتبال شده است.

همین حکم مشاوره تردیدهایی جدی برای هاشمی و حضورش در انتخابات فوتبال طرح کرده است که باید پاسخ قانع کننده‌ای برای آنها داشته باشد.

فدراسيون فوتبال اعلام كرده نتيجه تاييد يا رد صلاحيت كانديداها روز ١٩ بهمن اعلام مى شود اما حالا شایعه احتمال رد صلاحيت هاشمى به شكل جدى مطرح شده است.
از سوی برخی اینطور گفته مى شود هاشمى با عنوان مشاور عالى وزير ورزش وارد انتخابات شده است كه اگر اين مسئله صحت داشته باشد او حق حضور در انتخابات را نخواهد داشت.

 

چرا کاندیدای فوتبال نباید حکم دولتی داشته باشد؟
بند ج از ماده ٣ ضميمه اساسنامه جديد فدراسيون فوتبال كه به تاييد فيفا و تصويب مجمع رسيده، مى گويد:"هر يك از اشخاصى كه در مناصب دولتى، حكومتى و لشكرى در سطح مديركل و معادل آن يا بالاتر مسئوليت دارند نمى توانند در انتخابات هيچ يك از اركان فدراسيون شركت نمايند.
اينگونه اشخاص بايد در هنگام ثبت نام براى انتخابات از سمت خود استعفاى رسمى داده باشند."

حالا علی نژاد معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در اين خصوص مى گويد: "هاشمی از سال گذشته به خاطر شرکت در انتخابات مجلس، از مشاوره وزیر ورزش استعفا کرده بود! و از حکم جدید یا انتصاب جدید در سال ۹۹ برای ایشان از طرف وزیر ورزش اطلاعی ندارم."

استعفای نامریی؛ دیده نشده اما خوانده شده!!

در جستجوی آرشیو رسانه‌ها، هيچ خبرى در خصوص استعفاء يا كناره گيرى هاشمى از مشاوره وزير ديده نمى شود و در اين خصوص قبلا اطلاع رسانى نشده اما آنچه جالب توجه به نظر مى رسد تاكيد وزارت ورزش بر عدم حمايت از گزينه هاى حاضر در انتخابات است درست در شرايطى كه مشاور سلطانى فر يكى از گزينه هاست كه طبيعتا قرابت بيشترى به وزير دارد.

اعضای صاحب رای مجمع فدراسیون فوتبال این شائبه‌ها و پاسخ‌های مربوط به آن را با دقت زیادی مرور می‌کنند و قطعا نتیجه، در روز دهم اسفند رقم زننده تصمیم نهایی خواهد بود.

نویسنده: محمدعلی عباسی

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن سلطانی فر کیومرث هاشمی انتخابات فوتبال حکم دولتی تابناک ورزشی آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال دولتی ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

کد خبر 6089043

دیگر خبرها

  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی