Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی‌کوچی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده آبادان اظهار داشت:این اعتبار پس از پیگیری مستمر نمایندگان شهرستان آبادان و خرمشهر و در جلساتی که با ستاد بازآفرینی انجام شد برای بازسازی محله‌های آسیب‌پذیر۲ شهرستان یاد شده در نظر گرفته شد.

وی افزود: این مبلغ به استان خوزستان ابلاغ و  عملیات اجرایی آن باید توسط شهرداری‌های آبادان و خرمشهر و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی به زودی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: متاسفانه طرح بازنگری جامع بازسازی و نوسازی بافت فرسوده آبادان هنوز آماده نیست و کامل نشده است و امروز حداکثر ۲ هفته به مجریان طرح وقت داده شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و محوریت فرماندار طرح را آماده اجرا کنند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست گفت: یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال از این  اعتبار برای بازسازی هفت محله آبادان اختصاص یافته است.

جلیل مختار افزود: هفت محله در قالب طرح بافت فرسوده در آبادان وارد سامانه سازمان بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی شده و سه منطقه نیز برای خرمشهر تعریف شده است.

وی اظهار داشت:این اعتبار شامل اجرای  زیرسازی و آسفالت، جدول کاری و  اجرای سیستم دفع آبهای سطحی و  فضای سبز شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست گفت: طرح جدید دفع آبهای سطحی آبادان بر اساس کمک کانالهای محلی که ۴۰درصد هزینه مالی را کاهش و سرعت اجرایی را نیز افزایش می‌دهد و تلفیقی از شبکه روباز و قدیمی است طراحی و تدوین شده است.

رضا رضایی افزود: بر اساس اولویت بندی در یک ماه آینده طرح در یکی از محله‌های هدف اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا شهردار آبادان در ادامه این نشست گفت: برای اجرای بافت فرسوده در شهر آبادان نیاز به سه هزار و ۱۲۰میلیارد  ریال اعتبار و برای اجرای طرح‌های دفع آبهای سطحی نیز به ۶میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمود رضا شیرازی افزود:هشت محله در ردیف بافت فرسوده قرار دارند که نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

وی خواستار لغو بند۹ تبصره۶ قانون عوارض در خصوص آلایندگی شد و اظهار داشت: ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان در سالجاری کسر شده است که با این مقدار اعتبار می‌توان کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت و پارک ساخت.

برچسب‌ها کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خوزستان آبادان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خوزستان آبادان اخبار کنکور بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد

آب اردیبهشت ، خیابان داوودی و بلوار یادمانها در این شهرستان قطع شد.

محمد عبادیان راد مدیر روابط عمومی آبفای خرمشهر علت این قطعی آب را تعمیر شکستگی آنی خط انتقال ، آب شرب اعلام کرد و گفت : ساعت ۱۷ پایان این قطعی آب خواهد بود.

به گفته او پرسنل عملیاتی آبفای خرمشهر تلاش خواهند کرد تا ساعت قطعی و افت فشار  آب را به حداقل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان