Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:30:21 GMT

چراغ سینما نور روشن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۴۵۴

چراغ سینما نور روشن می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ظهر امروز در دیدار عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری مالی، میثم مرادی معاون راهبری استان‌ها، محمد توکلی معاون راهبردی حوزه هنری کشور و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری کرمان با زینی‌وند استاندار و موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان بار دیگر موضوع احیا و بازسازی سینما نور مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار عبدالحمید قره داغی، معاون اداری مالی حوزه هنری با بیان اینکه کار سینماداری و سینماسازی به حوزه هنری سپرده شده است گفت: ما در ۲۱ استان سینما داریم و از سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا سینما‌های کشور تعطیل شدند کار سینماسازی ما تعطیل نشد و در این یک سال ۸۰ سالن سینما به سرانه سالن‌های کشور اضافه شد.

او ساخت ۸۰ سالن سینما در سال گذشته را بدون کمک و همیاری مجموعه مدیران شهری و استانی را غیر ممکن دانست و بیان کرد: ما در کرمان ملک سینما داریم، اما به دلایل مختلفی متاسفانه چراغ آن خاموش بوده‌است.

قره داغی تصریح کرد: ما با توجه به ظرفیت حوزه هنری و تجربه سازمان سینمایی این نهاد در ساخت سینما آمادگی داریم تا سینما نور را تبدیل به یک مجموعه فرهنگی کنیم.

موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان ضمن اشاره‌ به پیشینه سینما نور گفت: در جلسات قبلی با رئیس حوزه هنری کرمان توافق کردیم که کارشناسان نظام مهندسی استحکام ساختمان سینما نور را بررسی کنند و در صورت نیاز به استحکام این اقدامات انجام بگیرد.

او افزود: ما در استان نیز کمک خواهیم کرد تا مرمت ساختمان انجام شود و امیدوارم شاهد تبدیل آن به یک فضای فرهنگی زیبا باشیم.

زینی‌وند استاندار کرمان وجود یک مجموعه فرهنگی با محوریت سینما را برای استان کرمان لازم دانست و گفت: برای استان کرمان خوب نیست که یک مجموعه فرهنگی به‌روز با محوریت سینما نداشته باشد در خصوص بازسازی و مرمت سینما نور از امکانات استان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با یک تفاهم این کار انجام شود.

انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران حوزه هنری استاندارکرمان سینما نور حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان

لیلا باغیانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به تاسیس ۱۱ موسسه تک منظوره فرهنگی در استان گفت: در شهرستان‌های اردکان و تفت یک موسسه، هرات دو موسسه و در یزد هفت موسسه فرهنگی در زمینه برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های فرهنگی و همچنین آموزشی و فرهنگی در سال گذشته تاسیس شد.

وی افزود: همچنین یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان بهاباد در زمینه تئاتر و یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان اشکذر در زمینه موسیقی تاسیس شد.

کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاسیس سه موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری، تبدیل وضعیت سه موسسه تک منظوره فرهنگی به موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری در شهرستان یزد و تمدید ٤٢ مورد تمدید پروانه فعالیت موسسات چند منظوره و تک منظوره فرهنگی هنری به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره در سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

باغیانی با اشاره به صدور ۵۸ مجوز برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: سال گذشته همچنین به تخلفات ۲ موسسه فرهنگی و هنری رسیدگی شد و جلسه هیئت رسیدگی به امور مراکز هنری در خصوص صدور مجوز‌های تاسیس نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان