Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:51:13 GMT

دولت روزانه ۲۸ کلاس درس برای دانش آموزان ساخت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۵۷۶

دولت روزانه ۲۸ کلاس درس برای دانش آموزان ساخت

به گزارش ایرنا محسن حاجی‌میرزایی پنجشنبه در شادگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز همواره کمک‌های قابل توجهی در توسعه فضاهای مدرسه داشته اند و کار آنها همیشه ماندگار خواهد بود.

وی افزود: با وجود مشارکت خوب خیرین کشور در ساخت فضاهای آموزشی، برخی مدارس در مناطق محروم هنوز فرسوده و قدیمی هستند که امیدواریم با تلاش مجمع خیرین شاهد مقاوم‌سازی و بازسازی آنان را شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از راه‌های کمک به رفع فقر و محرومیت در کشور ایجاد مدرسه است زیرا نقطه شروع هر تحول و رویداد مثبت برای کاهش رنج‌های مردم آموزش دانش آموزان است.

وی اظهار داشت: یادگیری صحیح از جمله ملزومات پیشرفت در کشور است و احداث مدارس به خصوص در مناطق محروم کمک زیادی به شکل گیری جامعه پویا و روشنفکر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع مناسب فرصت‌های یادگیری به معنای حرکت به سوی عدالت آموزشی است و منشا بسیاری از نابرابری‌ها در جوامع، نابرابری در دسترسی به فرصت‌های آموزشی است.

حاجی‌میرزایی افزود: اولویت نخست دولت و وزارت آموزش و پرورش دسترسی تمامی مناطق کشور به آموزش است و در درجه اول باید مطمئن شویم دانش آموزان امکان آموختن برای تحصیل دارند.

وی اظهار داشت: برای بهبود فضای آموزی در سال گذشته تمام مدارس خشت و گلی در سطح کشور حذف شدند و مدارس کانکسی و سنگی نیز کاهش یافتند و در تلاشیم به میزان اعتبارات و امکانات لازم فضاهای آموزشی مناسب‌تری برای دانش آموزان در سراسر کشور به خصوص در مناطق محروم فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدرسه باید کانون تحول و تربیت محله و همچنین نقطه اتصال، ارتباط و پیوند اعضای محله باشد افزود: افزایش تعاملات اجتماعی عامل رشد ظرفیتهای ذهنی و بلوغ اجتماعی می شود.

 محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود امروز پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

برچسب‌ها مدارس شادگان خوزستان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شادگان خوزستان مدارس شادگان خوزستان وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت