Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار مقاله‌ای از یک پژوهشگر ایرانی در یکی از معتبرترین ژورنال‌های علوم رایانه پذیرفته شد.

به گزارش ایسنا، برای اولین بار مقاله‌ای از ایران توسط مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در ژورنال Journal of the ACM که یکی از معتبرترین ژورنال‌های علوم کامیپوتر است پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکدۀ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقالۀ خود را با عنوان «تقریب فاصلۀ ویرایش در زمان زیرمربعی: کوانتوم و نگاشت‌کاهش» در ژورنال Journal of the ACM که قدمت ۶۷ ساله دارد به چاپ می‌رساند.

انجمن ماشین‌های حسابگر یا ACM قدیمی‌ترین انجمن علمی در رشته کامپیوتر در جهان است که سالانه بیش از ۱۷۰ کنفرانس برگزار و ۵۰ ژورنال به چاپ می‌رساند. بیشتر این ژورنال‌ها مربوط به یک حوزه تخصصی هستند و مأموریت Journal of the ACM چاپ چند پژوهش برجسته از هر حوزه علوم کامپیوتر هست که ارزش ماندگار آن‌ها اثبات شود. متأسفانه در طول ۶۷ سال انتشار این ژورنال هیچ مقاله‌ای از ایران و دانشگاه صنعتی شریف در آن پذیرفته نشده است.

مقالۀ پذیرفته شده توسط مهدی صفرنژاد به‌عنوان بخشی از موضوع پایان‌نامه دکتری وی به راهنمایی دکتر محمد قدسی نگارش شده است. همچنین در این مقاله دکتر محمدتقی حاجی‌آقایی، دکتر سعید صدیقین و دکتر سهیل احسانی از دانشگاه مریلند همکاری داشتند. در این مقاله به مسئله‌ فاصله‌ی ویرایش که یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مسائل الگوریتمی است پرداخته شده است.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، این مقاله یک چارچوب جدید برای حل تقریبی این مسئله پیشنهاد می‌کند که پس از ارائه نسخه اولیه این مقاله در کنفرانس ACM-SIAM Symposium on Discrete Algorithms در سال ۲۰۱۸ مورد اقبال پژوهشگران قرار گرفت و توسط پژوهش‌های متعدد مورد استفاده قرار گرفت که به ارائه الگوریتم‌های جدید از جمله حل یک مسئله باز پس از ۱۸ سال انجامید. همچنین الگوریتم موازی که در این مقاله ارائه شد نیز در سه سال گذشته با بررسی مسائل متعدد مرتبط با مقایسه دو رشته در مدل نگاشت‌/کاهش توسط پژوهشگران این حوزه دنبال شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتشار مقاله علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان