Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل عالی گفت: بعد از رنگ سنجی، پاکسازی و بررسی میکروسکوپی، بقایای مرد نمکی شماره ۲ و ۵ بر اساس اطلس استخوان شناسی چیده شد.

وی افزود: مردان نمکی شماره ۲ و ۵ به صورت استخوانی با مفاصل متصل به نمایش گذاشته شده بود که بعد از پاکسازی قطعات، بررسی ارتباط استخوانها و جاگیری صحیح آنها براساس اطلس‌های آناتومی انجام شد

عالی ادامه داد: این بار استخوانهای مرد شماره دو و چهار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با چیدمانح درست و دقیق در ویترین‌ها قرارخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً این اطلاعات برای مطالعات آناتومیکی و باستان شناسی مردان نمکی بسیار مفید خواهد بود.

مدیرپروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد تصریح کرد: سالهاست که مطالعات اولیه و قدمت‌سنجی بر روی بقایای استخوان مردان نمکی انجام شده است که قطعاً روندی زمان‌بر داشته است و نوع و نحوه تخریبی که استخوان در زمان پیش از دفن با آن روبرو بوده است بخشی از ماهیت تاریخی شی‌ء محسوب می‌شود یافته‌های استخوانی با شکل درست به گنجینه نمایشی موزه ذوالفقاری انتقال خواهد یافت و قطعاً به روشن شدن بخشی از تاریخ مردان نمکی کمک خواهد کرد و با شکل دقیق و درست درمعرض دید عموم قرارمی گیرد.

عالی گفت: بر اساس بقایای اسکلتی مردان نمکی کشف شده از محوطه های باستانی می توانند در کنار بقایای فرهنگی استقرارهای گذشته انسانی، اطلاعات ارزشمندی برای باستان شناسان و گردشگران دارد.

کد خبر 5127602

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان مردان نمکی ابوالفضل عالی ویروس کرونا بارش برف شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج بوشهر شیوع کرونا ایام فاطمیه عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س سازمان تبلیغات اسلامی مردان نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان

یک مهمانخانه ۳۵۰۰ ساله که ارتش مصر باستان از آن استفاده می‌کرد، در صحرای «سینا» کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مصرشناسان بقایای یک مهمانخانه را در صحرای شمال سینا کشف کرده‌اند. این سازه ممکن است به طور موقت توسط نیرو‌های مصر باستان و احتمالاً افراد سلطنتی در دوره حکومت «تحوتموس سوم» یا از حدود ۱۴۷۹ تا ۱۴۲۵ قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته باشد.

فرمانروایان مصر باستان اغلب به سمت شرق مدیترانه لشکرکشی می‌کردند و یکی از مسیر‌هایی که نیرو‌های مصری اغلب برای رسیدن به این منطقه طی می‌کردند، صحرای سینا بود.

در بیانیه وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر آمده است: «به احتمال زیاد این بنا با توجه به معماری آن و تکه‌های سفال کشف‌شده، به عنوان استراحتگاه سلطنتی مورد استفاده بود.»

بر اساس این بیانیه، این ساختمان دارای دو راهرو مستطیل‌شکل و تعدادی اتاق است. کتیبه‌ای به خط هیروگلیف که در ساختمان کشف شده است نشان می‌دهد این استراحتگاه به زمان «تحوتموس سوم» تعلق دارد.

این استراحتگاه در محوطه‌ای واقع شده است که دارای گورستانی است که قدمت آن به دودمان بیست‌ویکم (حدود ۱۰۷۰ تا ۹۴۵ قبل از میلاد) و دودمان بیست‌وششم (۶۸۸ تا ۵۲۵ قبل از میلاد) یا پس از حکومت «تحوتموس سوم» بازمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • کشف بقایای یک سکونتگاه 7 هزارساله در صربستان (+عکس)
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • اعتراضات باشگاه به داوری در زمان سرمربیگری من نبوده است
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟