Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در توییتی به انفجارهای امروز (پنجشنبه) واکنش نشان داد و گفت که این دو انفجار تروریستی علیه شهروندان بی‌پناه در بغداد در این برهه زمانی تاکید می‌کند که گروههای تاریک دل تلاش می‌کنند تا به انتظارات ملت ما در داشتن آینده‌ای صلح آمیز ضربه بزنند.

وی افزود: ما با قاطعیت در برابر این تلاش‌های طغیانگرانه برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور خود می‌ایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز به نوبه خود در توییتی نوشت که "آنچه امروز در بغداد اتفاق افتاد، از وضعیت خطرناکی حکایت دارد، زیرا تروریسم کوردل در تلاش برای برهم زدن ثبات و امنیت اجتماعی است".

«عمار الحکیم» رئیس ائتلاف «عراقیون» در پارلمان عراق نیز با محکوم کردن انفجارهای بغداد، درباره عقبگرد وضعیت امنیتی هشدار داد.

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز حملات انتحاری بغداد را محکوم کرد و آن را "گواه میزان خطرات تروریسم دانست و خواهان مسئولیت پذیری ملیِ طرف‌ها و نیروهای سیاسی برای وحدت صفوف و تلاش مشترک برای مقابله با چالش‌ها و نجات عراق از خطرات، تنش‌ها و بحران‌ها شد".

ائتلاف «سائرون» عراق نیز "مقاصد خصمانه علیه ملت به منظور برهم زدن امنیت و ایجاد هرج و مرج و التهاب اجتماعی در کشور را در پس پرده این اقدامات جنایتکارانه" دانست.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل «جنبش عصائب اهل الحق» عراق نیز انفجارهای بغداد را محکوم و علت آن را سهل‌انگاری و مشغله سیاسی دولت دانست و از دستگاههای اطلاعاتی خواست تا برای روشن شدن جزئیات این جنایت تروریستی تلاش کنند.

در سطح بین‌المللی نیز این انفجارهای انتحاری امروز بغداد با موجی از محکومیت مواجه شد. 

در همین پیوند، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با انتشار بیانیه‌ای دو انفجار تروریستی امروز در پایتخت عراق را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بیگناه عراقی شد، محکوم کرد.

براساس این بیانیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با خانواده‌های قربانیان این جنایت تروریستی ابراز همدردی کرده و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرده است.

این بیانیه همچنین با اعلام حمایت از اقدامات دولت و دستگاه‌های امنیتی عراق، افزود که جمهوری اسلامی ایران همانند همیشه بر حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت عراق تاکید می‌کند و آماده هرگونه کمک احتمالی است.

سفارت ایران ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های امنیتی عراق هر چه سریعتر عوامل اصلی دست داشتن در این انفجار را بازداشت و محاکمه کنند.

دفتر سازمان ملل در عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام پلید هرگز مسیر عراق به سمت ثبات و شکوفایی را تضعیف نخواهد کرد.

«مارتین هوث» رئیس دفتر اتحادیه اروپا در عراق نیز "به شدیدترین لحن این حملات خصمانه را محکوم کرد".

همزمان وزارت خارجه قطر نیز با محکوم کردن این انفجارها، "بر موضع ثابت خود در رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه و دلیلی تاکید کرد".

سفارت آمریکا در عراق نیز در بیانیه‌ای "با محکوم کردن این حمله انتحاری در میدان الطیران" اعلام کرد که "این حمله بزدلانه و پلید است و بیانگر خطرات تروریسمی است که همچنان میلیونها عراقی با آن روبرو هستند".

کشورهای ترکیه، کانادا، اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، اتحادیه عرب، پارلمان عربی و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش نیز به طور جداگانه انفجارهای امروز بغداد را محکوم کردند.

میدان الطیران در مرکز بغداد امروز شاهد دو انفجار انتحاری همزمان بود.

منابع رسمی عراق اعلام کردند که شمار کشته‌های این دو انفجار به ۲۸ کشته و ۷۵ زخمی افزایش یافته، اما برخی منابع نیز شمار زخمی‌ها را ۸۸ نفر عنوان کردند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده نگرفته است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران شیخ قیس الخزعلی برهم صالح سازمان ملل متحد انفجار تروریستی اتحادیه اروپا محمد الحلبوسی کشته اتحادیه عرب بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شیخ قیس الخزعلی برهم صالح جمهوری اسلامی ایران شیخ قیس الخزعلی برهم صالح سازمان ملل متحد انفجار تروریستی اتحادیه اروپا محمد الحلبوسی کشته اتحادیه عرب بغداد اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران دو انفجار عراق نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان